Tuesday, March 11, 2008

CINTA MENGUBAH PERIBADI #1 : ZAN

Kekecewaan seorang Cupid kerana memanah ke arah orang yang salah, Zan.
~
~
Beberapa hari kebelakangan ini, Zan semakin berubah. Sealiran dengan tampok kepimpinan sekarang. Berubah. Perubahan Zan terlalu ketara. Very obvious. Tapi bagus la, perubahan positif. Lain dengan perubahan sebelum ini yang lebih ke arah negatif.
~
Perubahan yang buat kami [kelompok geng hu-ha-hu-ha] terperanjat dengan perangainya. Dia sudah rajin buat tutorial. Tak cukup pelik? Kalau dia buat tutorial pada waktu perdana [primetime] pelik tak? Waktu orang tengah sibuk main game sebelum pergi makan. Waktu Shah baru bangun dari hibernasi pendek syif petang. Zan? Zan buat tutorial. Siap SMS kami, bahagi-bahagikan bahagian kami lagi. Wanita! kamu berjaya ubah malaun seorang ni. Tahniah!
~
Cinta boleh buat manusia hilang berat badan? Betul. Walaupun tiada bukti saintifik sebagai sokongan, Zan tetap cuba kaedah ini. Tiada ruginya jika mencuba, kan? Tiada lagi maksud "Lunch" dalam kamus dwi-bahasa hidup Zan. Digantikan dengan bingkisan-bingkisan kata-kata manis sayang cinta rindu untuk para wanita. Itu sudah bisa membuatkan perut boroinya kenyang. Tahniah Zan. Anda bisa membuatkan hati wanita hancur dan cair. Dan semoga berjaya dengan program diet kali ini. Aku? Nak cuba? Nonsense...
~
Anda tau apa itu Listerine? Nasib baik anda tahu. Kerana benda ini telah menjadi salah satu koleksi peribadi toiletries Zan. Dulu tak pernah dia cuba nak membeli benda ini. Si Tua bagi try yang dia punya dulu pun Zan cakap pedas. Sekarang? Masih lagi cuba berbohong. Maaf, kami sudah lali dengan pembohongan anda. Cuba teka Zan salahkan siapa untuk Listerine ini? Ya! Betul! Dia salahkan Tomoq. Who's else rite?
~
Zan adalah kacukan Dewa Cinta Cupid dan Syaitan. So, sesiapa ada masalah cinta, boleh hubungi dia ok? Insya-Allah masalah anda dapat diselesaikan.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku