Tuesday, February 19, 2008

"ITU SEMUA KAWAN COP. SALAH KE AKU KAWAN DENGAN PEREMPUAN?" - ZAN

~
***Sekadar gambar hiasan : Bahana jika tangan anda jenis tak reti-reti nak duduk diam. Sekadar berkongsi pengalaman bersahabat dan bergambar dengan seorang lelaki muda Kota Tinggi yang jakun.
~
Sekadar peringatan kepada rakan-rakan di luar sana yang akan menggunakan mesin untuk mendapatkan gambar saiz pasport. Jika kalian menggunakan mesin mengambil gambar [Instant Photo Machine], sila pastikan kalian benar-benar bersedia dengan segala touch-up muka ataupun rambut. Jangan sesekali membuat persiapan last minute jika kalian sudah berada di posisi mengambil gambar. Biarkan saja muka buruk kalian. Kamera takkan rosak jika tertangkap muka kalian. 4 keping gambar berharga RM10 amat bernilai harganya. Bayangkan jika satu gambar dari 4 keping gambar itu rosak/reject/tak best dan kalian perlukan 4 keping gambar secara urgent, kalian hanya perlu bazir sedikit masa dan RM10 untuk 4 keping gambar yang lain. Is it worth? So, alway be alert okay guys?
~
~
Ini ada satu kisah menarik. Mungkin kalian yang berada di luar dari lingkungan set sosial di kampus kami, kisah ini kurang menarik dan tak rasa penting sangat pun. Tapi sekurang-kurangnya kisah ini boleh dijadikan pedoman kepada para gadis di luar sana [lebih-lebih lagi yang berada di Puchong] agar sentiasa berwaspada dengan jantan ego-tapi-kantoi seperti yang saya bakal ceritakan.
~
Dia baik. Dia rajin [Tapi tak rajin pergi kelas, selalu ponteng]. Dia ada “kuda” yang sentiasa ada orang pinjam untuk beli rokok di kedai bulatan walaupun “kuda”nya dikategorikan sebagai KKU (Kenderaan Kurang Upaya]. Dia boleh bagi pinjam “kuda”nya. Tiada masalah. Tiada isu. Tapi bila isu yang sibuk dibincangkan ialah mengenai perempuan/wanita/gadis muda/ibu gula [Sugar Mummy], dia bukan orang yang sesuai untuk membincangkannya. Bukan dia anti-wanita. Bukan dia minat kaum sejenis [Gay/Homoseks]. Bukan sebab dia pemalu. Ini adalah kerana dia amat pakar dalam bidang memperdayakan hati wanita yang lemah. Sangat pakar. Maksud saya, terlalu-amat-sangat-pakar. Kiranya dah boleh tahap profesor emeritus la. Kita mulakan dengan satu kisah. Kisah yang lain kurang menarik. Kita terus ke klimaks ok?
~
Suatu pagi sabtu yang tenang, ketika kebanyakkan pelajar senior sedang nyenyak tidur manakala para junior sedang sibuk terkejar-kejarkan bas UNIC yang kadang-kala ada kadang-kala tiada untuk ke kelas Ko-Kurikulum, beberapa orang pelajar kolej tepi-tasik-yang-ada-kayak telah pun bangun dari hibernasi pendek dan bersiap untuk ke pekan berhampiran. Dengan tujuan tidak lain dari berhibur [menonton wayang, main bowling] sambil melupakan sebentar assignment yang menimbun. Tetapi seorang daripada mereka mempunyai agenda yang berbeza. Dan seorang yang lain mengetahui agenda “suci”nya. Disogoknya dengan penggunaan “kuda” selama sehari. Ya, rakan-rakan lain sewa kereta untuk berhibur manakala rakan yang mempunyai agenda lain ini berjalan kaki ke perpustakaan. Suatu tempat yang tidak pernah [tidak mungkin?] dijejakkakinya jika tiada “orang” yang mengajaknya. Bila ditanya, “Kau nak ke mana? Tak nak join kami ke?”, dengan selamba dia berbohong [Dia juga pakar berbohong] “Tak nak la. Aku ada discussion”. Ok, fine. Tujuan baik. Nak discussion assignment.
~
Seketika selepas rakan-rakannya pergi ke pekan, dia; aku kenalkan sebagai Zan (bukan nama sebenar), meneruskan agendanya: Dating/Berpacaran/Ngedate. Ya, Zan yang tak pernah berjalan kaki ke mana-mana [walaupun ke Mall] kini berjalan kaki dengan awek [Dari entri ini, wanita yang 1st tu]. Sungguh tidak ada sesiapa sangka. Berdating di kala tiada orang yang mengesyaki. Dan berdating di tempat yang dia tau rakan-rakannya tak akan hampiri pada hari sabtu; perpustakaan! Tapi dia kantoi dengan jejaka-kacak-ini. Revenge is a sweet thing ever happen to me.
~
Oh! Itu baru cerita pada Sabtu. Apa yang terjadi pada hari Jumaat? Zan pergi berpacaran/ngedate/dating juga dengan awek yang sama tapi di tempat pertemuan yang berbeza. Tempat yang agak terbuka. Jadi, banyak la mata-mata gatal yang memandang sambil mulut-mulut jahat mengata, “Hee... Tak seswainya jantan itu dengan awek dia. Dia muka pecah rumah tapi awek lawa. Kesian kat awek itu naa”. Situasi makan malam ala-ala romantik di DC Domoto itu disedari oleh seorang sahabat yang kuat gosip. Agak-agaknya la, bila la tembelang jantan ego-tapi-kantoi dan aweknya akan diketahui oleh khalayak. Tembelang jantan pecah. Tembelang awek pecah. Kami tak cemburu tapi orang mengata. Kami tak tahan orang mengata. Kami pun ikut mengata nanti. Orang mengata kau Zan!
~
Kami tak cemburu dia keluar dengan mana-mana awek sekali pun [walaupun dia ada senarai kekasih gelap yang panjang], yang kami hangat hati sangat tu ialah dia akan berlagak. Dia ego. Dia tak akan katakan dia yang ajak wanita itu keluar dan tidak akan mengisytiharkan wanita itu aweknya. Never. Tak mungkin. Sebaliknya dia akan kata, “Dia yang ajak aku keluar. Dia yang tergila-gilakan aku”. Lagi satu, “Bukan aku cinta dia, dia yang cinta aku.” Ada ke patut?
~
Is it fair? Lelaki sekejam Zan mempunyai senarai kekasih gelap yang panjang manakala aku seorang lelaki yang baik dan bersopan santun tiada mempunyai teman hidup walaupun hampir suku abad lamanya? I believe in marriage :)
~
Para gadis di luar sana, jauhi dari jantan ego-tapi-kantoi ini. Please. Aku tak sanggup nak menadah air mata wanita yang dikecewakan dan dipermainkannya lagi. Kalau di ukur menggunakan tolok hujan, tahapnya dah sampai tahap kritikal. Code red. May day. Kece Mase.
~
Percayalah pada ku.
~
Lagi satu pesan aku pada jantan ego-tapi-kantoi.
~

Jangan bakar bilik aku deh :)
~
~

2 comments:

  1. sok2 org candid gambo ko baru ko tau...

    aje giler dowh buat member cenggitu..

    ReplyDelete
  2. Nanti aku kenalkan kau dengan dia.

    Baru kau tahu kenapa aku buat camtu.

    Lagipun, sblm aku post entry ni, dia dah audit dulu.

    Dia tak kesah selagi entry ini boleh buat dia popular.

    ReplyDelete

Komenlah Aku