Friday, February 15, 2008

USAHA AKU TIBA-TIBA NAMPAK MUSNAH

Semalaman aku berdating dengan "Awek" tercinta. Sampai bawa ke atas katil. Punya la bersungguh aku berdating. Harap-harap aku boleh berjaya. Harap-harap. Kata kunci.
~
Hari ini hari penentu. Atas segala usaha aku berdating. Kopi Radix dah habis berbungkus-bungkus. Winston dah berkotak-kotak. Maggi dah berpeket-peket. Kertas kajang tak payah cerita la. Lagi banyak. Dakwat pen lagi.
~
Tak puas bergomol malam, pagi tadi kami repeat lagi. Bagi puas. Bagi cerdas. Bagi keluar semua. All out.
~
All out tu, all out jugak.
~
Tengok kertas soalan, senyum dah meleret-leret dah. Senang. Tak lah senang sangat tapi boleh la. Buat punya buat, syok punya syok, alamak! Masa dah nak habis. Bukan 2 jam ke Cik?
~
Ek eleh... 1 jam 1/2 sahaja. Ingat cukup ke? Baik-baik boleh score, terus menerus tak boleh. Hampeh. Semua kerja jadi separuh. Mana ada akauntan sediakan akaun untuk pelanggan, separuh saja. Ini tak boleh jadi. Kalau Encik-encik kena mengadap muka aku lagi semester hadapan, Encik-encik sekalian jangan salahkan saya ye. Salahkan jam dinding dewan peperiksaan petang ini. Dia jalan cepat sangat. Aku tak marah.
~
Ada orang sabotaj kami kot? Aku rasa la.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku