Thursday, February 14, 2008

AKU JATUH CINTA. ERR... AKU TERPAKSA JATUH CINTA.

Satu dunia meraikan hari kekasih. Walaupun tak semua, tapi ada la segelintir. Aku salah seorang darinya. Temujanji aku bermula sejak malam semalam lagi. Berdating sampai jam 2.00am membuatkan aku kurang bermaya untuk bangun pagi. Ada diskusi mengenai subjek kritikal bersama beberapa orang teman. Dengan mata merah, aku berjalan sekitar fakulti. Kosong. Kekadang nampak sepasang pelajar makan berdua-duaan di Lego [Cafe Hijau Kuning]. Meraikan hari ini dengan budget rendah. Budget pelajar. Tapi peduli apa kan? Cinta itu buta. “Spread the love” Kata orang di Blogosphere.
~
Oh ya! Malam ini aku ada temujanji lagi. Tetapi dengan yang lain. Mungkin sampai ke pukul 4.00am. Terpaksa. Aku bukan nak sangat pun. Tapi kalau tak dating malam ni, nanti ada orang marah. Hehehe...
~
Tapi kalian jangan risau. Aku masih okey walau kena dera macam ini sekalipun. Aku sudah imun. Dah 2 tahun dah. Kerenahnya aku perlu hadapi untuk masa depan yang lebih cerah.
~
Tika orang lain sibuk mencari restoran 5 bintang untuk makan malam romantik diterangi lilin, aku pula sibuk mencari makanan segera untuk bekalan tengah malam. Makan bawah lampu study je. Saat orang sibuk beli kuntuman mawar merah mahal mendadak, aku sibuk cari latihan-latihan dari para wanita dengan harga sekuntum senyuman manis. Ketika orang lain sedang sibuk mengucapkan kata-kata cinta romantik pada pasangan, aku pula sibuk mengomel pada diri sendiri. “Apekejadahnya la tak dapat jawapan dari tadi ni!!!”. Err.....????
~
Peperiksaan pertengahan semester sudah mula mengambil alih jadual hidup aku.
~
Semalam dating dengan timbunan nota, latihan dan buku-buku Percukaian Lanjutan. Aku terpaksa mencintainya. Biar pun hanya untuk satu malam.
~
Malam ini pula aku kena bercinta dengan timbunan nota dan latihan Perakaunan Kewangan Lanjutan 1 [FALAN 1] pula. Aku terpaksa menyintainya. Biar pun hanya untuk satu malam. Mungkin tidur kami lebih romantik malam ini. Persiapan secukupnya telah aku sediakan.
~
Seuncang Kopi Radix. Bukan kopi tegak.
2 bungkus Mee Segera Maggi perasa kari. Lebih romantik jika ada telur.
Rokok winston light 2,3 batang pengganti lilin-lilin romantik.
Dan sedikit rasa kasih sayang dan fokus penuh terhadap kekasihku malam ini, FALAN 1.
~
Aku sudah sedia!!!

4 comments:

  1. wewin..ko isap rokok ek?sejak bile pandai isap rokok nih?sape ajar?

    ReplyDelete
  2. Saja je letak isap rokok.
    Baru nampak macam best...

    Macam best je la...

    ReplyDelete
  3. kau tidak akan kelihatan cool/best pun. percayalah!

    ReplyDelete

Komenlah Aku