Saturday, July 02, 2011

BRADER JURUJUAL KONDIFEN

Suatu malam di Bazar Karat JB.

Sundang membelek-belek beg-beg sandang yang dipamerkan. Ada yang buruk ada yang baru. Ada yang wangi ada yang wanga. Ada yang BERSIH ada yang kotor. Ada yang berjenama terkenal ada yang cap ayam.

Brader Jurujual capai satu beg dan promote pada Sundang.

"Ha... Bang.. Beg ni bagus bang." Brader Jurujual memulakan jualbeli, "Ada 2 tempat yang macam gini. Yang belakang untuk letak laptop yang satu lagi boleh letak apa-apa. Abang nak guna untuk apa?"

"Saya nak buat letak kamera je." Jawap Sundang. Malas nak layan. Sambil-sambil itu, Sundang keluarkan kamera DSLRnya dari beg yang sedia ada ke dalam beg yang Brader Jurujual promote.

"Kamera abang berapa megabyte?" Tiba-tiba Brader Jurujual tanya dengan muka konfiden.

Suasana jadi sunyi sepi. Burung-burung berhenti kicauan. Aku gelak guling-guling kaw-kaw sampai mata berair. Dalam hati la tapinya.

Selang masa waktu awkward ialah 10 saat.

"14 megapixel." Jawab Sundang tahan gelak.

"Sama la tu megapixel dengan megabyte" Jawap Brader Jurujual kondifen.

"Ok." Balas Sundang.

*****

Sampai dekat kereta sambil membelek barang yang berjaya dibeli di Bazar Karat, aktiviti bantai gelak Brader Jurujual kondifen pun bermula. Takde nak malu dengan orang yangg lalu dah. Gelak tetap gelak.

2 comments:

  1. hahaha...gelak sambil guling2..gila confident brader tu...konon pro r tu bab2 kamera nih...kahkahkah...kesian pon ader gak...suruh dia belajar dulu la bab2 kamera ni..baru leh nak ckp2..kalau x buat malu je...nasib baik sundang x tunjukkan lense tu leh panjangkan lg...hahahaha...

    ReplyDelete
  2. haha
    kalau aku pun confirm gelak mengalir air mata lepas tu

    die baru belajar bab2 megabyte ni kot..teruja nak cakap dgn orang

    ReplyDelete

Komenlah Aku