Friday, June 18, 2010

SEMUA DAH LEPAS MINGGU LEPAS. ALHAMDULILLAH.


Pengantin berpakaian seragam. Pengapit pun sama. Ini bukan perbarisan badan beruniform ok?



Dah kahwin baru boleh pegang-pegang puas-puas ye Poji. Balas habis!



Bunga pahar dah lawa. Khemah makan dah lawa. Pengantin pun dah lawa. Tang pengapit, hensem lagi pengapit Balgat weh! :p


Minggu lepas merupakan hujung minggu yang paling mengujakan. Kawan itu kahwin. Kawan ini kahwin. Tapi yang buat aku teruja, ketiga-tiga kawan ini merupakan kawan yang pernah aku ajak keluar minum-minum, borak-borak, lepak-lepak sewaktu muda kami. Ye, waktu kami muda dulu. Sekarang? Muda lagi. Cuma kurang.

Pengantin Pertama.
Kami mula bertemu kembali sewaktu dia kembali ke JB untuk kursus isi-masa-lapang di sini selama 6 bulan sebelum menyambung pelajaran ke UKM. Dari mula dia membesar selepas praktikal (yang menyebabkan dia mem"bulat" sekali ganda) sehingga kerja dan tinggal keseorangan di Kota Kemuning. Dari dia mempunyai laptop canggih sehingga beralih ke desktop secondhand. Dari pekerja kontrak sehingga telah jadi pekerja tetap.

Tak membalas walau dipanggil "gemok". Banyak menyimpan rahsia berbanding rakan lain. Dalam diam. Ye, diam. Dulu, senior panggil dia "Si Bisu" sebab dia pendiam.

Dan majlis dia ini, aku diminta jadi pengapit. Nervous bukan main. Al-maklum la, first time. Benda-benda yang pertama kali terjadi ini biasanya akan jadi nervous. Itu tak kena. Ini tak kena. Tapi alhamdulillah, semuanya kena. Dari mengelap peluh pengantin hingga memayungkan pengantin. Dari berpantun sehingga la ke tabur duit "tol". Dari sediakan makan pengantin, hinggalah ke aku sendiri kelaparan. Ha ha ha.

Tahniah, Noorulfaiz Hj Ateman dan Famizah Hj Girun.

Akhirnya, kan?



Pengantin Kedua
Percanggahan pendapat mengenai muzik bukan penghalang bagi kami untuk bersosial. Taraf kebijaksanaan dan CPGA juga kami ketepikan. Kami berfesyen berbeza tapi berborak taraf mulut-longkang berada di tahap yang sama.

Kalau nak diikutkan dulu, kisah percintaan dia lebih kurang sama dengan aku. Penuh dengan kegagalan. Lepas satu, satu. Lepas satu, satu. Gagal. Pergi naik motor jauh-jauh pun boleh gagal.

Rupanya, bidadari di depan mata sahaja. Mencari sampai ke kampus orang lain, rezekinya muncul di kampus sendiri. Ini yang dikatakan "Kuman diseberang nampak, gajah depan mata boleh pula tak nampak. Aje gile!"

Tahniah buat Nur Fauzi Bassar dan Hafiza Hartini Halimi.

Jangan lupa baca bismillah tau masa "makan".



Pengantin Ketiga.
Sejak dia pindah ke JB dan bekerja jadi pegawai bank, aku mula ajak dia keluar minum-minum. Dari duduk di rumah sewa yang selalu kena pecah masuk orang hingga ke rumah bujang mewah di Larkin Perdana.

Jarang sebenarnya dapat berjimba dengannya seperti dengan The Jantans. Tapi bila berjumpa, boleh tahan juga berborak mulut-longkang. Itulah kelebihan NTMTTS.

Selamat pengantin baru Anuar Masudi dan Isteri (yang tak sempat aku jumpa pada hari mereka kahwin sebab outdoor photographing lambat mengalahkan pelakon blue weh!)

2 comments:

  1. peh wiwin...gambar kat kembara ni yg kau sapu.
    ayat tak bole blah "bawak motor jauh-jauh"

    ReplyDelete

Komenlah Aku