Monday, February 25, 2008

HANYA DOA MENGIRINGI YANG TELAH PERGI

~
Semalam, sewaktu kelas SAD bermula, sebelum lecturer bagi tugasan, adik aku menelefon aku. Ada khabaran buruk. Pakcik aku sebelah bapa aku meninggal di dalam tidur. Waktu itu anak sulungnya kejut untuk bangun Solat Subuh. Tetapi tiada respon.
~
Arwah seorang pesara Medical Assistant (M.A) di Hospital Sultanah Aminah, sangat suka membaca. Adamasa lapag, dia penuhi dengan membaca.
~
Semoga tuhan mencucuri rahmat ke atas rohnya. Amin.
~
Makcik aku yang sebelum ini menjalani pembedahan untuk membuang kaki kanannya kerana jangkitan kuman berpunca dari penyakit kencing manisnya, telah pun menghembuskan nafas terakhirnya di Unit Kecemasan, Hospital Kuala Lumpur pada Sabtu minggu lepas.
~
Alhamdulillah, saya sempat melawatnya sebelumpulang ke Kedah.
~
Semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-rang yang beriman. Amin.

1 comment:

  1. ko ade tgk criter cerekarama tv3 sabtu lepas,

    janji seorg anak..

    aku emosional...

    ReplyDelete

Komenlah Aku