Monday, January 07, 2008

HARI AHAD YANG BAHAGIA. LUNCH BERSAMA GADIS CANTIK. HADIAH BIRTHDAY DARI GADIS MANIS. AKU BAHAGIA.

6 Januari.
~
Aku terserempak dengan seorang gadis yang perlukan bantuan aku mencari kelas. Aku tolong gadis yang aku kenal semester lepas itu kerana waktu itu aku sedang menghabiskan masa kosong. Pusing satu per satu fakulti untuk mencari bilik kelasnya. Walaupun kelasnya pada jam 5.00pm dan jam tanganku sekarang jam 12.00pm, dia tetap nak cari sampai jumpa walaupun perutnya kosong sejak malam tadi. Padan muka. Siapa suruh makan kuih je malam tadi. Aku tak larat nak temankan dia naik cari kelas. Jadi aku tunggu je kat aras bawah.
~
Up to you dear. But i waiting down here while you search the class up there. I’m tired.”
~
Lepas penat, kami cari makan kat Subaidah yang dah macam Little Arab tengah hari itu. Pak Arab bersepah-sepah. Hisap rokok di khalayak ramai tanpa rasa bersalah. Shit. Ikut la peraturan wei. Walaupun aku terpaksa beratur hampir ½ jam semata-mata untuk mendapatkan nasi berlaukkan sayur kobis dan sotong goreng tepung [Tepung goreng kot, sotongnya 2,3 ekor je], aku tetap bahagia lunch hari itu. Aku tak ditemani oleh Jan atau Muffler atau Muaz tetapi ditemani gadis cantik. Perkara yang jarang aku dapat buat dalam dunia ni [Dan aku takkan lepaskan untuk lunch bersamanya]. Takde la best sangat lunch dengan dia. Cuma aku rasa gembira bila ada orang jeling-jeling jealous bila lelaki beast yang besar macam aku ni boleh lunch dengan gadis cantik tu. Hahaha... Jeles!
~
~
5 Januari
~
Tanpa disangka-sangka, pada petang itu, petang sabtu itu, gadis manis beri mesej untuk pinjam movie koleksi aku. Jangan salah faham. Bukan cd blue atau lucah. Bukan juga dvd lucah menteri. Cuma koleksi movie pelbagai filem. Untuk dia isi masa-masa lapangnya di kolej. Katanya la.
~
Aku sampai di tempat yang persetujui. Sama dengan dia. Seiring kami tiba. Dia hulurkan sebuah plastik bag. Aku juga hulurkan plastik bag berisi CD tapi aku tak minta apa-apa dari dia. Apekebendanya dalam plastik bag tu? Hahahaha.... Hadiah birthday dan kad ucapan. Aku tersentuh. Gadis manis, kau la orang kedua bagi aku hadiah untuk birthday kali ini walaupun sudah hampir 2 bulan berlalu. Sweet!
~
~
~

Hanya kereta kayu dan kad ucapan yang sweet.

2 comments:

  1. mesti ko hepi giler...aku yg bc blog nih pun hepi tuk ko...gud 4 u..sungguh mulia hati ko tlg org

    gadis cantek yg ko tlg tuh sama ke dgn gadis yg bagi ko hadiah?

    hepi belated birthday wiwin...sory lambat wish...insyallah aku pos hadiah tuk ko...tapi ko kna la bg alamat kt mn ko nak terima hadiah dan apa yg ko inginkan?....sila rebut peluang terbaik nih ok

    esok ko ada klas apa?...adioss

    ReplyDelete
  2. haah la wiwin..

    aku dah ckp, ko mesti dpt awex lawa..

    kan?

    ReplyDelete

Komenlah Aku