Friday, January 04, 2008

BUNYI CENGKERIK MENYAMBUT KEPULANGAN TUANNYA

Burung-burung hutan baru nak keluar dari sarang. Anak-anaknya dah bising kerana kelaparan. Nak tak nak si ibu segera keluar walaupun hari masih gelap.
~
Sang cengkerik membuat bising sejak dari malam tadi. Tak henti-henti. Takde sesiapa pulak tu yang mengadu tak boleh tidur. Kau memang hebat. Kalau aku bising, dah sah-sah kena bambu.
~
Sejak aku melangkah keluar dari Durian Burung, sejak kaki ini melekap kembali dengan tanah bumi bertuah ini, seakan mengalir suatu aura. Suatu tenaga. Ya, itulah tenaga batin... Hahahaha....
~
Pukul 6.00am lagi bas ini dah sampai ke sini. Terus angkat beg menuju ke kolej walaupun suasana masih lagi gelap. Duduk di cafe, layan internet sat, update blog sementara menunggu pejabar kolej buka. 7.15am. Pagi yang gelap kini sudah terang.
~
Aku tak pasti aku dapat layan blog ni sepanjang semester ini. Aku sangat sibuk. Tapi aku suka blog. Bagaikan diari maya yang aku boleh kongsikan bersama seluruh pelosok dunia. Tengoklah... Kalau rajin, aku aka kemaskini. Kalau sibuk, sebulan sekali kot.
~
Salam muhibah. Hehehe... Poyo jek....

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku