Monday, October 10, 2011

UPDATE DIRI SENDIRI

Dah lama dah tak update blog. Sibuk dengan kerjaya dan kerja sampingan serta hobi. Masalah peribadi pun iya juga.

Kerjaya aku pun macam biasa. Terumbang-ambing. Macam dulu-dulu. Rasa macam nak cari kerja baru sahaja. Jiwa dah kurang. Kerja sampingan takde la. Bila takde kerja sampingan, itu juga satu masalah. Umur dah meningkat, tak kan nak bergantung pada gaji kerja tetap sahaja, kan? 

Hobi. Mengarah filem pendek dah sampai tahap diskusi peringkat 1. Diskusi tentang jalan cerita. Pemilihan pelakon, lokasi penggambaran, prop, busana dan shoot-shoot yang cantik dan memberi ilham. Diskusi peringkat 2 akan berlangsung dalam hujung minggu ini atau minggu depan. Depend pada ketidaksibukkan pelakon dan kru. Peringkat ini lebih kepada penerangan kepada para pelakon dan kru yang terlibat tentang filem yang bakal dirakam nanti. Pembahagian tugas juga dibuat pada masa ini untuk mengelakkan pertindihan kerja. Projek ini projek indie. Kru datang dengan kerelaan. Aku tak paksa sebab kerja ini bukan ada gaji.

Oh ya. Projek ini dinamakan Projek Tahi Judi diusahakan di bawah produksi Kamikacak Production dan Gerila Marhaen : Filem Dari Rakyat.

Projek persendirian lain. Aku terpilih untuk menjadi penulis dalam buku terbitan Sindiket Soljah bertajuk Gasak. Buku bergenre gangsterism ini bakal siap bila semua penulis siap tulis. Tak usah ditanya lagi bila keluar. Tapi aku menjanjikan debaran. Hahaha. Tulis pun baru satu muka surat, dah janji yang bukan-bukan. Pui...


1 comment:

  1. takpe win.
    mula sikit-sikit.
    lame nanti boleh buat novel penuh sendiri.
    siap bersambung-sambung macam harry potter tu

    ReplyDelete

Komenlah Aku