Monday, September 26, 2011

GERILA MARHAEN : FILEM DARI RAKYAT

Alhamdulillah, dengan izin Allah dan sokongan kawan-kawan filem pendek Pagar The Movie berjaya disiapkan. Bila ditayangkan di Maskara Shorties, terasa penat lelah kami selama ini berbaloi bila ada penonton yang tepuk tangan selesai filem ditayangkan. Banyak yang perlu diperbaiki sebenarnya tapi biar la filem ini jadi batu loncatan untuk kami menapak dalam scene short film ini.

Lepas je Maskara Shorties 2011 menayangkan filem kami, aku terus rasa spirit nak bikin short film mencanak-canak naik. Lantas aku tubuhkan Facebook Group "GERILA MARHAEN : FILEM DARI RAKYAT" yang mana aku berharap mana-mana pihak yang rasa macam ada idea nak bikin short film tapi tak tahu nak salurkan di mana boleh sumbang idea di sini. Aku rasa group ini dapat kumpulkan banyak idea bernas serta gila dan kami dengan sumber yang terhad ini akan sedaya upaya realisasikan idea mereka. Ingat, sumber kami (kewangan, props, pelakon, masa) adalah sangat terhad. So, idea yang simple dan memberi impak dan sesuai dengan sumber kami, akan kami cuba filemkan.

Aku harap aku dan kawan-kawan lain yang berminat akan turut ambil bahagian. Ini projek suka-suka. Hobi bak kata orang. Boring dok buat kerja harian yang meletihkan, nak bersukan pun tak tahu, aku sibukkan diri dengan hobi ini.

Mohon dapat awek dengan hobi ini. Uhuk.

Sila tonton filem pendek Kamikacak Production yang pertama.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku