Sunday, March 06, 2011

SUMPAH INI KALI AKHIR AKU LEPAK HUJUNG MINGGU RUMAH SUNDANG SEBELUM DIA NIKAH MINGGU DEPAN. TAHNIAH.

Sumpah, ni kali last aku tidur rumah Sundang malam minggu. Telefon aku merayu suruh datang. Padahal nak minta tolong kemas barang BBQ. Siot betul.

Lepak dengan para perokok tegar malam itu membawa aku kepada satu cinta trilogi ada seorang brader sempoi ni. Sambil memasukkan 2 karton rokok putih jenis Marlboro hasil pembelian secara seludup, ke dalam keretanya. Tiba-tiba dengan ikhlas hati dia memulakan kisah cinta tragiknya.

Aku dulu masa bercinta awek aku ada tanya bila nak berhenti merokok, aku jawab la lepas bertunang. Kemudian lepas bertunang, dia tanya lagi, bila nak berhenti merokok, aku cakap lepas kahwin. Kali ni janji. Kemudian lepas kahwin, dia tanya lagi, bila nak berhenti merokok. Aku cakap kali ni memang betul punya promise, lepas dapat anak. Lepas anak aku dah umur 4 tahun ni, dia tanya lagi. Last-last aku mengaku je.

"Abang rasa abang tak boleh tinggalkan dia la. Sebab abang kenal dia dulu sebelum abang kenal ayang. Dia cinta pertama abang. Cinta pertama memang susah nak lupakan, kan?"

Last-last, bini aku dah malas nak tanya lagi. Mungkin dia berpendapat bahawa lebih bahawa lebih baik laki aku bercinta dengan rokok dari bercinta dengan perempuan garit.

Moral of the story : Bercinta dengan perempuan ke bercinta dengan rokok ka, bahaya tetap ada. Pandai-pandai la praktikkan 'Danger Management' yang korang pernah belajar dulu. Ada ke?

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku