Thursday, March 10, 2011

PENGANTINISME DAN GERSANGNISME

Seorang kawan, Bob ada menyatakan sesuatu dalam status facebooknya :

"Semangat Pengantinisme masih membara!".

Sejurus kemudian beberapa komen nakal mula dipublish. Komen nakal yang datangnya dari lelaki yang sudah berjaya berumahtangga dan lelaki yang masih gagal mencari cinta.

Si B bagi komen : "Biasanya lepas penyakit Pengantinisme, akan datang sekali dengan penyakit Gersangnisme. Hi hi."

B seorang suami dan bapa anak 1 yang berjaya dalam kerjaya.

Si A bagi komen : "Kau penah kena penyakit Gersangnisme ke B?"

A seorang pekerja dari golongan marhaen yang masih gagal mencari cinta sejati.

B membalas komen : "Tak penah. Sebab aku dapat 'JAJAN' selalunya on time. Ha ha ha!"

A terkedu. Dan balas komen dalam hati : "Cilakak lu! Gua juga yang tak dapat 'JAJAN' dalam ertikata sebenar."

Tapi dalam facebook A balas : "Kau kena susun schedule betul-betul Bob... Karang tak dapat 'JAJAN' merajuk la pulop!"

Dengan pantas B membalas komen. "Susun elok-elok, kalau jarang jumpa pastikan kau tu 'SHARPSHOOTER' beb. Ha ha ha."

Aku tempeleng juga si B ni. Dari tadi borak lucah pula. Bisu pulak kalau aku tempeleng nanti.....

1 comment:

Komenlah Aku