Tuesday, February 15, 2011

REVIEW FILEM : NO STRING ATTACHED (BUKAN ALBUM N'SYNC)



Tahun lepas aku gembirakan hati aku dengan menonton filem “Valentine Day”. Filem yang aku cukup suka sebab Taylor Swift berlakon dalam filem itu. Semua orang datang menonton dengan pasangan masing-masing sebab mereka sambut Valentine Day. Aku datang seorang saja sebab aku tak sambut Valentine Day.
.
Tahun ini aku tonton filem “No String Attached” pula. Lakonan Natalie Portman dan Ashton Kutcher. Apa kena la si Ashton Kutcher, tahun lepas filem dia juga yang ditayangkan masa Valentine Day, tahun ni filem lakonan dia juga. Nice movie but me still watched alone sebab aku tak sambut Valentine Day. Filem ini tidak sesuai ditonton bersama kanak-kanak sebab terlalu banyak unsur dewasa. But for me, I satisfy enough to fill up my bored Sunday.




Emma: Congrats? For what, having sex with you?
Adam: You did a good job, so... I thought you deserved a balloon.


Emma (Natalie Portman) dan Adam (Ashton Kutcher) berkenalan sejak 15 tahun lalu dan semenjak itu mereka saling terjumpa dan terpisah sehingga satu ketika selepas Adam mengetahui ayahnya, Alvin mengadakan hubungan dengan bekas kekasihnya, Vanessa. Terdapat pelbagai adegan lucu sepanjang pertengkaran mereka.


Alvin: She's just so hot.
Adam: I know how hot she is.
Vanessa: [peeking out into the hallway] That's really sweet, thanks guys!
Adam: Fuck you!

Seperti kebanyakkan filem barat yang lain, bagi menenangkan jiwa, mereka akan berjimba dan beralkohol dengan kawan-kawan dan melakukan perkara bodoh yang akan disesali kemudiannya.

Eli: You know what the best part about my gay dads is?
Adam: What?
Eli: They're never gonna eat out my ex-girlfriends.
Wallace: You and your dad are tunnel buddies, huh?



Selepas bangun dan sedar diri dalam keadaan bogel, Adam rupanya berada di rumah Emma dan dikongsi bersama 3 rakan doktornya yang lain. Macam ala-ala Grey’s Anatomy pun ada. Emma, Patrice, Shira dan Guy the Gay. Dan dari sini bermulanya hubungan Adam dan Emm
a sebagai Fuck Buddies (ini merupakan tajuk cadangan pertama tetapi ditolak oleh MPAA) ataupun teman seks. Syaratnya, no heart feeling and definitely, NO STRING ATTACHED. Mereka bersetuju untuk beberapa ketika sehingga Adam mahukan hubungan yang lebih serius. Emma dilihat sebagai seorang wanita yang takut kepada komitmen. Dia tidak mahu segala kelakuannya dikongkong.

Dan apa yang paling sweet bila Adam datang ke apartment Emma sewaktu semua penghuninya (Emma, Shira, Patrice) mengalami kitaran haid kecuali Guy the Gay. Datang bawa cupcakes dan CD Mix dengan lagu-lagu yang berkaitan dengan menstrual. Aku dah lupa antara lagu-lagunya tapi aku ingat satu lagu, Bleeding Love oleh Leona Lewis.

Skrip filem ini agak sinikal. Aku suka. Tiap apa yang mereka sebut itu adalah kelakar bagi mereka yang faham. Aku nak ceritakan sampai habis tapi kalau aku cerita sampai habis, apa gunanya mereka bikin filem, tayangan di pawagam atau DVD lanun jika aku ceritakan secara detail, kan? Go out there, watch this movie. Natalie Portman nampak kurus sangat tapi masih lagi menawan hati.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku