Sunday, December 26, 2010

DAN TIBA-TIBA PERASAAN ITU DATANG

Aku tak pasti samada kau rasa apa yang aku rasa akhir-akhir ini tapi aku rasa ada di luar sana, di dalam atau di luar Malaysia, yang paling kurang pun seorang, merasa apa yang aku rasa akhir-akhir ini.

Setelah berpuluh majlis perkahwinan dihadiri, kita akan lihat kegembiraan demi kegembiraan yang dikecapi oleh ramai kawan. Semestinya kita berkahwin kerana ingin mengecapi kebahagiaan rumahtangga dan bukan setakat menjadi tiket untuk melakukan hubungan seks semata. Kan?

Dan kamu yang masih datang majlis perkahwinan secara solo (maksud aku bukan berkumpulan tetapi berduet), apa yang kamu rasa selepas menghadiri majlis sebegini lebih dari 30 kali? Apa, tak rasa apa-apa? Sure? Makhluk asing kot kau ni.

Aku? Aku dah hilang syahwat nak pergi ke majlis seumpama ini. Serius shit. Dah tak teruja langsung. Datang majlis sorang-sorang then meet up member lama, borak-borak pelir sikit dan ambil gambar. Kemudian tetap pulang ke rumah seorang diri sambil bawa goodie bag dari pengantin. Kadang kala kau akan rasa you is totally loser, dude.

So, kalau ada sesiapa yang rasa aku tak hadir ke majlis mereka dan bagi alasan yang macam celaka, sila maafkan aku dan sila fahami situasi seorang lelaki berumur 27 tahun yang kesepian dan totally blame himself for being loser.

But i got a friend that see this lonely feeling on positive side.

"Ala, kita tak dapat awek lambat ni bukan apa. Mungkin tuhan nak beri yang terbaik untuk kita tanpa perlu bersusah payah clash sana sini then baru jumpa true love. Mungkin tuhan tak uji kita dengan benda tu semua tetapi tuhan uji kita dengan kesabaran."

And i totally agreed with him.

You rawk, dude!

2 comments:

Komenlah Aku