Saturday, July 17, 2010

AKTIVITI MINGGU DEPAN

Sejak-sejak Piala Dunia dah habis, jarang dah keluar dengan The Jantans. Maksud aku, dalam seminggu ni, takde plan apa-apa dengan mereka. Sundeng mungkin tengah layan sakit gigi dia. Malas aku nak layan sangat sebab dia kata kalau sakit gigi , dia cenderung nak marah orang. So, leave it. Pojiramen? Dia sibuk kot. Atau tengah merajuk tak dapat TV LCD masa lucky draw dekat E&Y tempohari. Over-confident. Hehehe.

Oh. Sampai hujung bulan ini, Johor Bahru telah menganjurkan 7th JB Art Fest yang bertempat di perkarangan Bangunan Sultan Ibrahim. Bangunan ini dahulunya ialah bangunan pentadbiran kerajaan tetapi telah berpindah ke lokasi baru di Nusajaya.

Banyak aktiviti kesenian yang berlangsung sepanjang 1 bulan ia dianjurkan. Dari kesenian tradisional seperti tarian kebudayaan, seni permainan tradisional sehingga kesenian modern seperti indie music, stand up comedian, instrumental musical, nasyid.

Dan aku hanya sempat dan mahu menghadiri satu slot iaitu Douglas & Jenhan Show, satu slot stand up comedy.

Aku tak pernah menghadiri mana-mana acara seumpama ini kerana aku jarang dapat peluang. Dan ini peluang aku. Acara bermula jam 8.30pm - ngam-ngam masa aku balik kerja. Tiket hanya RM30 untuk dewasa dan RM5 untuk student - sudah tentu aku akan menyamar sebagai student dengan kad matriks aku :)

Aku minat Douglas Lim. Lebih-lebih lagi dalam siri Spontan. Berlawak spontan, bermain gitar, kelakar. Bagi aku, full package. Kata orang, kalau tak dapat Harith Iskander, dapat Douglas Lim pun okay juga :)

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku