Thursday, February 18, 2010

DUB-DAB-DUB-DAB. ADAKAH INI CINTA?

Hanis jadi pening. Dalam beberapa tahun kebelakangan ini, belum pernah ada seorang lelaki pun yang bisa buat dia pening sebegini. Err... Mungkin ada juga la, Pak Cu. Tapi itu cerita lain. Pak Cu tu gila kentang. Semua orang pening dengan dia.

Itu hari. Hari yang dia perlu menaiki kapal terbang. Hanis di rumah, tak dapat menunaikan tanggungjawapnya sebagai kawan untuk menemani dia ke balai berlepas di KLIA. Tapi dia tak kecil hati. Dia memahami. Dia menelefon Hanis sebelum kapal terbang berlepas. Dan berpesan. Pesan yang menjadi igauan Hanis sehingga saat ini. Saat dia sedang bercuti berhari raya cina dan "hang-out" bersama adiknya sambil buat posing hidung MJ sekalipun, fikiran Hanis masih tertumpu pada pesanan dia.

Sejak detik itu, Hanis cemas. Keliru. Ragu-ragu. Misteri. Makan tak kenyang. Mandi tak basah. Kerja tak siap. Berangan jadi kuat. Shopping tak selera. Haih!

Tiap hari buat jantung Hanis dub-dab-dub-dab sahaja. Hanis jadi tak pasti. Tidak seperti dulu, Hanis sangat pasti dengan apa yang diingininya. Dari tempat praktikal sehingga tempat bercuti. Biar-lah dia perlu turun naik bangunan beli kopi di kedai-kopi-mahal sekalipun, biar-lah dia perlu basuh cawan kopi semalam sekalipun, biar-lah dia perlu blushing-blushing malu depan partner boss sekali pun, sekali Hanis buat keputusan dia akan terus berpegang kepada keputusan itu.

Sepanjang pengajiannya di kampus utara dahulu, pernah juga dia menemui lelaki-lelaki jenis sedap-mata-memandang, jenis charming, jenis kaki-pancing, jenis suka-jamming, jenis kuat-bisnes. Tapi tak seorang pun yang berjaya buat jantung Hanis dub-dab-dub-dab macam hari ini. Macam saat ini.

Dan kini, Hanis jadi berbelah bahagi. Samada untuk fikir biasa-biasa sahaja tentang pesanan dia tempohari; atau dia perlu respon terhadap pesanan tempohari. Kalau melepas, rugi woo!

Ada lagi 12 hari sebelum dia pulang ke Malaysia. Makanya, ada 12 hari juga-lah Hanis perlu fikirkan perkara ini. Kalau salah interpret, malu woo! Tapi kalau betul, bahagia menjadi milik Hanis.

Apa perlu Hanis lakukan sekarang?

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku