Thursday, December 03, 2009

CINTA AGUNG BELLA ANGSA - TWILIGHT : NEW MOON


Membuat pilihan bukan sesuatu yang menyeronokkan. Kita akan buang sesuatu untuk sesuatu yang lain. Pilihan sesuatu yang terbaik daripada perkara-perkara yang lain. Pasti akan ada kos melepas. Sebelum memilih, banyak aspek perlu diambil kira. Dan setelah lama memerhati, dalam kehidupan ini, kita juga perlu buat pilihan dalam banyak perkara.

Wanita. Dan cinta.

Jika kita (lelaki) dapat fahami, bukan mudah seorang wanita (yang baik) untuk membuat pilihan antara 2 orang lelaki sebagai kekasih hatinya. Ya, lelaki lebih mudah jatuh hati tetapi wanita yang (selalunya) perlu buat pilihan. Membuat pilihan selalunya lebih sukar dari jatuh hati.

Kalau tolak cinta lelaki ini, dia pasti akan merajuk. Putus persahabatan sudah pasti. Dan yang lebih utama, kehidupan akan datang pasti akan berlainan. Rasa kekok untuk berkomunikasi kembali. Tak percaya? Percayalah. Aku juga malas nak percaya. Tapi itu-lah hakikat.

Ok. Bella Swan. Kena pilih cinta antara 2 manusia... Err....2 ekor hantu. Ya, bagi yang pertama kali tonton filem siri Twilight ini, Bella Swan adalah manusia yang jatuh cinta pada penyedut darah, Edward Cullen. Tak hensem. Muka pucat takde nur. Dan pada sequel ini, seekor lagi hantu jatuh cinta dengan Bella. Monster Magnet?

Gila punya pengorbanan oleh manusia kerana cinta. Hohoho. Aku terfikir, bagaimana majlis perkahwinan raksasa ini dengan Bella sekual akan datang.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku