Friday, December 04, 2009

API GHAIRAH PERKAHWINAN SEMAKIN MALAP : COUPLE RETREAT

Bagi pasangan yang telah lama berkahwin atau berkasih, mungkin lama kelamaan rasa cinta terhadap pasangan akan semakin pudar. Lebih kepada mengejar cita-cita atau kesenangan kepada keluarga. Itu perkara biasa. Lebih-lebih lagi jika sudah beranak pinak.

Ok, filem ini bukan filem seks tetapi lebih kepada menonjolkan permasalahan yang timbul dalam kehidupan pasangan yang sudah berkahwinan. Bagi mereka yang ingin memantapkan perhubungan sesama pasangan, ini filem yang pasti memberi inspirasi.

Pasangan 1. Mereka sudah punya 2 anak. Nampak seperti tiada masalah tetapi masalah tetap timbul dalam keadaan yang tiada masalah itu. Setiap aktiviti yang dilakukan lebih cenderung kepada aktiviti kesukaan peribadi, tiada aktiviti bersama. Tidak wujud "kami" dalam setiap
aktiviti mereka. Semuanya; "hobi saya....", "hujung minggu saya buat...." dan bukannya "Aktiviti kami hujung minggu....". Bila berkahwin, kita perlu fikir aktiviti bersama bukan aktiviti bujang sahaja.

Pasangan 2. Pasangan yang kahwin muda selepas terlajak dalam satu majlis prom semasa sekolah tinggi dulu. Bila sudah kahwin muda, mereka mudah bosan dengan pasangan. Tiada pembaharuan dalam teknik-teknik seksual. Tiada kata-kata jiwang dan cinta. Tiada rangsangan antara pasangan. Tiada komunikasi verbal. Bosan.

Pasangan 3. Pasangan yang sangat sofistikated. Nak buat apa-apa mesti ikut urutan. Tersusun. Tetapi pasangan sentiasa mengongkong. Kita tidak akan sedar yang kita mengongkong sehingga kita sendiri sedar.

Pasangan 4. No komen. Hahahaha.

Hei, kamu perlu tonton. Mungkin lawaknya lebih seksi dan terlalu sinikal, tapi mesti sedikit sebanyak mesti fikiran anda akan terpukul. Adui!

Hei, perkahwinan adalah untuk mencari teman hidup, bukan teman tidur semata-mata.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku