Wednesday, November 25, 2009

POTONG! POTONG! POTONG!


Musim berkhatan sudah menjelma. Budak-budak seronok bukan main dapat main air pili bomba. Seronok pulak tu diarak ramai-ramai. Pakai baju melayu baru. Dapat duit jiran-jiran bagi. Tapi yang paling seronoknya, dah boleh kahwin.

Masa aku kecil dulu, sering ditakutkan tentang berkhatan.

"Weh, aku dengar member aku kena potong guna gergaji." - Padil, 5 tahun.

"Abang aku kata tak sakit pun. Macam kena gigit semut." - Haris, 10 tahun.

"Orang dulu-dulu lagi la, potong guna kapak." - Pak Hasyim, 50-an.

Nasib baik Doktor Kamal tak potong guna gergaji dengan kapak. Terima kasih juga kepada peranan ubat bius dalam pengkhatanan dulu. Dan yang paling penting, terima kasih kepada misi waktu itu yang memberi sokongan kepada aku *sigh*

Oh, aku terfikir, mana Doktor Kamal buat left-over tu ek?

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku