Monday, November 23, 2009

NAIK DARJAH

Sekarang kehidupan aku bakal meningkat ke fasa yang satu lagi. Yang lebih tinggi dari sebelum ini. Maka, satu lagi kotak pandora kehidupan bakal aku jaga. Ada juga sifat ingin tahu meronta-ronta untuk mengintip ke dalam kotak misteri itu. Tapi hati aku kata "Masa depan adalah satu misteri kehidupan. Untuk jadikan kehidupan ini lebih lazat. Biar ia kekal sebagai misteri".

Fasa "pelajar" aku bakal tamat. Fasa "bekerja" bakal menjemput.

Aku harap fasa yang baru ini akan aku lalui dengan tenang. Setenang fasa pelajar dulu. Biar aku harungi dengan lebih matang. Lebih dewasa. Lebih berakal. Lebih kelakar. Lebih romantis. Lebih lazat.

Mana tahu, pejam celik pejam celik tetiba aku dah kahwin. 2 bulan lagi. 2 tahun lagi. 2 minit lagi. Siapa tahu? Masa depan kan rahsia kehidupan, siapa yang dapat jangka?

:)

2 comments:

  1. eh bukan ko dah jadi guru besar ke jim.hahahahak

    ReplyDelete
  2. Jimbet lu jim... Hahahahahaha.
    Nnt aku dah jadi guru besar, aku sesah anak ko...

    ReplyDelete

Komenlah Aku