Monday, June 15, 2009

BER'HANG-OUT' BERSAMA MUFFLER DAN JIBAM

Malam sabtu kami perlu ada pengisian sebelum aku dan Muaz berpindah ke cawangan Johor Bahru. Kami rasa seperti tidak di'KL'kan lagi selagi belum lepak dengan manusia paling sibuk di Gombak, Muffler. Akhirnya, selepas beberapa panggilan dan pesanan ringkasan dibalas serba ringkas, kata sepakat akhirnya tercapai.

Kami menunggu kedatangan Muffler di bawah Villa Mewah Cahaya Ampang sahaja. Muffler tak perlu tahu tempat tinggal kami. Risau juga dia datang kediaman kami secara kerap kerana ini akan mendatangkan ketidakselesaan kepada jiran-jiran kami lantaran gelak tawa Muffler yang agak kasar dan hodoh.

Jadinya, kami ber'hang-out' ke downtown Cheras saja-lah.

Kami mempunyai rancangan sendiri. Selain makan, kami teringin hendak merasa duit orang sibuk ni. Lantaran itu, kami memesan shisha perisa daging.. errr....perisa anggur se-paipon. Asap paipon shisha duit sendiri dan orang belanja, jauh benar beza rasanya.

Selain mengimbau kenangan-kenangan sepanjang 3 tahun tempoh pengajian, terselit juga kutuk-kutukan semasa. Berita-berita yang tak tergapai oleh Muffler sepanjang semester lepas, dikongsi bersama. Juga berkongsi pengalaman menjadi pelajar praktikal sebelum kami.

Kutak menyusul kemudian ditemani kekasih hati, Apap. Walaupun agak ketakutan untuk merasa shisha, namun Kutak gagahi juga hatinya. Takut dengan jelingan Apap yang memicing dan juga takut pengalaman lama, termuntah, terjadi kembali. Namun, segalanya berjalan dengan baik. Encik Jibam menyusul kemudiannya.

Sebagai kawan yang lebih 8 tahun tidak berjumpa, kami berborak bagaikan brader-brader. Cerita hal-hal kerja dan kehidupan. Pasal perkembangan kawan-kawan juga terselit. Langsung tak sentuh perihal awek-awek kerana kami sedang memfokus tentang kerjaya terlebih dahulu.

Setelah brader shisha minta Muffler bayar duit shisha dan selepas brader kedai makan paksa kami bayar makan, sebab dah lama kot kami lepak situ. Then agenda Muffler untuk meng'KL'kan kami bertiga pun bermula.

Bermula dengan Lorong Haji Taib. Gerai menjual alatan permainan seks bersepah-sepah orang jual. Bapok yang agak cute dan bagak juga bersepah. Tapi muka masing-masing macam haram bila solek tebal-tebal. Kalau natural beauty, aku rasa lebih elok kot :)

"C***p dalam tin pun orang jual jugak ek?" Kata Kutak tercengang tapi pura-pura cool.

Setibanya di hujung lorong.

"Wah, bapok pakai sari pon ada ka?" Tanya Muaz malu-malu sambil mata memicing ke arah bapok yang bersari sambil ber-pose atas motor kapcai.

Kami melungsuri jalan di tengah ibukota. Melihat gelagat manusia mabuk arak dan mabuk perempuan sibuk mencari teksi untuk pulang. Jam mencecah jam 3.38 pagi. Tapi jalan masih lagi penuh dengan umat manusia yang baru keluar dari pub-pub terkenal dan kurang terkenal. Berduyun-duyun. Orang balik surau pun tak ramai macam ni. Disebalik keghairahan mereka berhibur, ia juga menjadi sumber rezeki kepada pemandu-pemandu teksi.

Oh, kami rasa sungguh KL sekali malam itu!

5 comments:

  1. Cilako...g tgk bapuk x ajak...

    ReplyDelete
  2. itu lah dia KUALA LUMPUR.. penuh warna2 kehidupan...

    p/s: xkena goda ke ngan nyah2 kat situ hakhak...

    ReplyDelete
  3. Ada gak bapok2 yang cute. Tapi yang tak boleh blah, diorang ni lebih perempuan dri perempuan.

    Nyampah tau!

    ReplyDelete
  4. Kecewa aku tgk ko ucop.pngalaman kat phuket 2 aku ingt ko dh insaf, tp tidak.owh

    ReplyDelete
  5. Jim, kau kena paham situasi aku. Muffler yang bawak doh. Aku tak mintak pon. Dia yang mengada2 nak bawak. Nak kenang zaman silam kata dia.

    aku follow jek. Dok dalam kete je pon.

    :P

    ReplyDelete

Komenlah Aku