Wednesday, June 10, 2009

PERASAAN INI

Seminggu pulang dari Johor tempoh hari, hati aku jadi tidak tenang. Tidur jadi tidak lena tapi aku hairan, makan tetap berselera.

Sejak umur 13 tahun iaitu 13 tahun yang lalu, perasaan ini langsung tidak pernah menyinggah dalam diri aku. Aku meniti hari-hari lalu dengan perasaan gembira bersahaja. Tak pernah fikir akan kewujudan perasaan ini. Cuma selalu ejek dan kutuk kawan-kawan dan junior-junior yang mempunyai perasaan ini. Sekolah menengah 6 tahun, peringkat diploma 3 tahun, peringkat ijazah 4 tahun. Ini semua berjaya aku harungi.

Ah, dah 2 malam perasaan ini menghantui mimpi malam aku. Tidur termimpi. Mandi terasa. Makan terbayang. Damn, patutnya aku dah cukup dewasa untuk menepisnya. Pengalaman 13 tahun itu sepatutnya menjadi guru paling hebat. Minda aku juga seharusnya hebat seperti guru.

Ah, perasaan ini datang lagi. Syuh... syuh....

Homesick :p

1 comment:

  1. Salam singgah..

    terbang lah bebas d udara..
    meredah langit.. tanpa sedikit pun memandang kebawah lagi..


    -dheartyizan.org-

    ReplyDelete

Komenlah Aku