Wednesday, February 11, 2009

BERITA BISNES : NATA DE DADIH TELAH MENEMBUSI PASARAN "SWEET CORNER"

Alhamdulillah. Hari ini merupakan hari bersejarah bagi kami (Pengurus Cawangan MISC, Petronas dan Proton) dan rakan kongsi kami kerana pasaran untuk produk kami, Nata De Dadih telah berjaya dipasarkan di "Sweet Corner" a.k.a tempat jual paper di hadapan FPK dan FE.

Tempat ini merupakan antara kedai jual paper yang paling lama di kawasan ini. Malah, mereka telah mempunyai pelanggan-pelanggan tetap dan rangkaian perniagaan yang luas. Maka, tanpa ragu-ragu kami cuba untuk memeterai perjanjian persefahaman (MoU) dengan mereka.

Dan hari ini telah bermula. Bagi permulaan, kami bermula dengan stok dengan kadar sederhana iaitu sebanyak 24 cawan. Bukan kami tidak confident yang produk kami akan laku (kerana menghantar hanya 24 cawan), cuma hendak memberi ruang kepada peniaga dadih muda yang lain untuk membina empayar dadih mereka sendiri.

Kami tidak lihat ini sebagai suatu saingan 'membunuh'. Lebih kepada saingan sihat kerana rezeki tuhan apa salahnya kita sebar-sebarkan, ye tak?

Akhir kalam, kami menjemput para pelanggan untuk ke "Sweet Corner" jika ada kelapangan. Pusat jualan kami di MISC, Petronas, Proton dan kedai kerepek Mall masih beroperasi sepeti biasa.

Sokongan pelanggan yang jitu, membuatkan semangat kami meneruskan perniagaan bertambah-tambah walaupun hakikatnya, kami mempunyai jadual tugasan akademik yang ketat.

Terima kasih jutaannya.

1 comment:

  1. fuh, naseb baek nun di kedah.
    kalau di Johor sudah aku join the kelab.

    ReplyDelete

Komenlah Aku