Monday, December 01, 2008

AKU MASIH DI SINI. DI NEGERI JELAPANG PADI.


“Sebelum ini, saya tidak ada masa untuk bersama rakan-rakan. Kini, saya bebas daripada ikatan dan saya mahu menggunakan ruang yang ada untuk memanjakan diri saya sendiri."

Sekarang ini musim cinta datang dan cinta pergi. Yang pergi tak mungkin berpaling lagi dan yang baru tak kan berubah hati.

Tapi zaman sekarang, cinta tak dikatakan cinta. Lebih selesa digelar teman tapi mesra. Namanya teman tapi dikatakan ada ikatan. Teman perlukan ikatan yang mengongkong ke?

Hahaha.... Very funny.

Minggu ini aku lepak di rumah Cikgu Amin. Minggu lepas dia akan tamat kursus induksi (KISSIM) dan kami akan pulang bersama ke selatan. Tak banyak yang seronok di sini. Selain dari mempunyai talian broadband (Ya, aku sedang melayari internet menggunakan talian broadband), tiada lagi aktiviti yang seronok (yang melibatkan penggunaan wang yang minimum).

Oh ya. Semester hadapan, aku akan ke semester 7. Semester senior la katakan. So, bawah-bawah aku akan ada ramai junior-lah kiranya. Haha...

Biasanya, pada semester senior ini, brader-brader akan ligat cari junior-junior yang jambu (wanita sahaja) untuk dijadikan adik angkat ke awek angkat ke kekasih gelap ke. So, senior lelaki ini sudah tentu akan dikenali sebab berapa kerat sangat la student lelaki kursus aku ni. Senior wanita yang masih solo tentu-tentu akan menggelabah cari pakwe. Huish, malu la dengan orang kampung, keluar universiti tapi takde pakwe lagi. Sure menggelabah punya la. Mesti main tangkap muat je nanti. Haha...

Senior lelaki apa kurang gelabahnya. Sama je. Mana yang ada awek cute tu, mesti gelabah juga-lah. Mana tak-nya. Member muka pecah rumah, awek muka cute macam kucing parsi. Junior-junior lelaki pula tu gagah dan hensem-hensem pula. Mahu tak gelabah member tu. Kes naya pula jika cinta beralih arah. Semester depan akan menyaksikan babak drama swasta kembali? Tunggu dan lihat.

Apa yang best nanti (yang dalam bayangan aku), mesti ada junior-junior yang SMS atau jumpa atau e-mel, nak pinjam buku rujukan atau nota lama-lama. Atau assignment lama-lama. Mula-mula cari alasan lanak pinjam buku, kendian ajak makan tengahhari sama-sama, kendian ajak pergi PMC sama-sama, kendian ajak study sama-sama, kendian ajak couple. Flow yang sangat tipikal. Hahaha...

Subjek juga semakin tough. Makin susah. Makin cerewet. Nak cari awek lagi, nak siapkan tugasan lagi, nak melayan karenah pensyarah lagi, nak layan member merajuk lagi, nak kuruskan badan lagi. Ish, mampu ke aku nak buat semua ini dalam masa satu semester ini? Impossible is nothing, kata Adidas.

5 comments:

  1. mengapa makhluk itu ada di belakang kamu?
    semalam termimpi encik fikri berjumpa saya dan menghadiahkan seluar kamu kepada saya.....

    ReplyDelete
  2. Amel : Ya, Cikgu Amin. Dalam masa 4 hari lagi dia akan habis kursus induksi dan dalama masa sebulan dia akan posting ke sekolah.

    Poji : Seluar aku? Kau jangan ji. Ke kau dah pakai seluar 2 hanger dah? Hahaha

    ReplyDelete
  3. masih lagi satu hanger...paein ot dah 2 hanger.
    kau yang pakse aku pakai, bukan aku nak...ape sangat la kudrat aku nak melawan.......

    ReplyDelete
  4. dl aku sem 7 dan 8(klasifikasi sulung di UPM) xde pun menggelabah cr pasangan...ade benda lain yg aku risaukan...pekerjaan yg bakal aku hadapi..
    kpd CIKGU AMIN..
    tahniah...

    ReplyDelete

Komenlah Aku