Friday, November 14, 2008

TUBUH BESAR INI PERNAH...

Sempena hari ulang tahun aku yang ke jubli perak ini, aku ingin mengucapkan jutaan terima kasih kepada ibu bapa aku yang telah berusaha untuk membesarkan aku di dunia ini, adik aku yang belanja makan chicken chop dan kentang goreng di Nongka, sahabat-sahabat NTMTTS yang ngeteh sambil sambut birthday aku (kot) di ibu negara, sahabat-sahabat yang sanggup melayan panggilan percuma aku dalam usaha untuk meng"fully-utilize"kan hadiah dari Maxis ini dan juga kepada para sahabat yang bakal mengucapkan "Happy Birthday" kepada aku nanti. Terima kasih.
.
Tubuh besar ini pernah merasa perasaan bertubuh kecil bertahun-tahun yang lalu.
Tubuh besar ini pernah merasa sakit terluka dihiris kata nista.
Tubuh besar ini pernah menangis tika hati kecil tak tertahan menanggung kata ejek.
Tubuh besar ini pernah merasakan gembira tatkala menjumpai tulang rusuk palsunya.
Tubuh besar ini pernah terkata maki hamun pada yang tidak sepatutnya.
Tubuh besar ini pernah menyebabkan orang bermasam muka berhari lamanya.
Tubuh besar ini pernah menyatukan 2 hati yang bukan hatinya.
Tubuh besar ini pernah dilahirkan dari perut yang besar yang seketika kemudian menjadi kempis.
Tubuh besar ini pernah tersungkur dan kini bangkit kembali....

4 comments:

Komenlah Aku