Thursday, October 09, 2008

SIRI CINTA BUSUK PTUIH! - 3 PASANG MATA RABUN

Aku patutnya pulang ke Sintok pada hari Ahad lepas. Tapi malangnya, tiket aku hilang. Kasihan la pula pada aku. Tapi lain kisahnya pula yang terjadi pada Sipolan ini. Lagi haru biru.

Biasanya, jika dah dinamakan tiket balik kampung, betul-betul kita sayang pada tiket itu. Kerana pada tiket itulah kita sandarkan seluruh harapan kita untuk pulang ke kampung. Lebih-lebih lagi untuk pulang berhari-raya. Tak kira-lah kita naik kenderaan apa, kapal terbang mahupun cruise, kita tetap akan menghargai tiket itu.

Tapi mereka yang pulang menaiki kenderaan sendiri, pada mereka "Pergi mampos-lah pada tiket-tiket ni.". Harga diri tiket pada mereka tersangat murah. Langsung tiada tempat di hati mereka. Sampai suatu tahap, mereka jenis ini, sanggup mengoyakkan tiket balik kampung orang lain. Agresif. Punya-lah benci pada tiket. Lebih-lebih lagi tiket keretapi.

Akhir kalam, hargai tiket anda. Tak kira-lah ianya tiket apa sekalipun, hatta tiket wayang sekalipun. Jangan jadi macam aku. Atau kawan aku. Yang suka mengoyakkan tiket. Orang lain.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku