Thursday, October 16, 2008

PILIH**RAYA 2008: SEMASA AKU MENGUNDI

Pengundian sesi kali ini, bagi aku, amat berlainan dengan tahun-tahun yang dahulu.

Keadaan memang hambar. Terlalu hambar. Calon-calon tidak kelihatan berlegar-legar di sekitar kampus, berpura-pura ramah dengan pelajar-pelajar. Demi untuk meraih undi.

Jika macam tahun-tahun lepas, sebelum pengundian, boleh la dengar kata-kata kutuk oleh calon kepada calon lain. Kira macam meriah juga-lah. Dengan perang poster yang kaw-kaw hebat.

Jika macam tahun-tahun lepas, boleh dilihat calon-calon mula berinteraksi dengan pelajar-pelajar melalui beberapa pendekatan. Samada di masjid atau di sekitar kawasan kampus. Paling kurang, kita tahu dan pernah nampak calon yang akan bertanding.

Berlainan sama sekali dengan tahun ini.

Dari 19 calon yang aku pangkah untuk sesi ini (untuk kerusi umum dan fakulti), tiada seorang daripada mereka pun yang aku kenali. Mungkin aku yang kurang bersosial hinggakan tak kenal mereka. Tapi apakah aku seorang yang tak kenal mereka? Serius.

Calon-calon yang bertanding pun sikit sahaja. Untuk 11 kerusi umum, hanya 13 calon. Kira okay-lah tu sebab takde-lah ramai sangat yang kecewa sebab tak menang.

Serius. Aku tak kenal bakal pemimpin kampus yang aku pangkah kali ini.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku