Saturday, October 25, 2008

FRIENDSHIP TIME BOMB

Gosip! Woh!

Banyak rupanya gosip-gosip panas yang aku baru tahu. Lepas sesi pecah ais (ice breaking) dengan rakan-rakan, selepas beberapa lama memeramkan diri di bilik sebab nak siapkan tugasan, baru aku tahu apa yang terjadi di sekitar set sosial aku. Yang selama ini aku ingatkan aku tahu segalanya. Tapi tidak.

Aku jadi sedih bila dapat tahu. Marah pun ada. Kecewa pun ada. Kenapa di akhir-akhir semester ini banyak sangat berita celaka yang berlaku? Apakah ini semua berlaku kerana balasan oleh-Nya? Atau ini semua disebabkan mulut-mulut busuk yang menghasut dari telinga ke telinga?

Kisah orang sini gaduh dengan orang sana sebab tugasan akademik. Ops...ini bukan kisah aku. Aku tak gaduh pasal tugasan akademik. Very not macho-lah. Ini cerita pelajar wanita (tipikal?). Bukan aku nak belah-kan pada mana-mana pihak tapi kita boleh fikir sendiri-lah. Masing-masing dah besar. Kalau bagi suami, masing-masing dah boleh mengandung. Tak kan benda-benda picisan begini pun, boleh buat tarik-tarik muka. Masam-masam muka kot. Dah kawan dekat 3 tahun kot. Tak kan-lah tak kenal hati budi masing-masing.

Cam'on-lah. Kalau korang nangis-nangis sebab pensyarah tolak tugasan korang, aku tak dapat nak bagi pinjam bahu. Sorry. Tapi aku faham perasaan korang. Dah salah masing-masing sebab tak nak buat sejak awal-awal lagi. Dah salah masing-masing sebab lambat sedar. Dah salah masing-masing sebab buat derk sejak awal. Jangan la tuding jari pada mereka yang cool. Yang macam buat tak tahu tapi tetap prihatin. Yang penting sekali, jangan la dengar berita dari 1 belah pihak. Kalau nak macho lagi, tanya la direct to the person.

Rasa macam kelakar pula bila persahabatan selama 3 tahun tetiba musnah sebab benda-benda picisan dan bisikan-bisikan jahat. Mungkin kamu dah lama makan hati, tapi apa salahnya tunggu 1 semester je lagi. Lepas tu dah tak jumpa lagi. Masing-masing ada haluan masing-masing. Why not you create sweet damn memories before get lost from this bloody damn place?

Tak-kan kamu semua lupa kenangan manis buat surprise birthday party, buat tugasan bersama, makan malam bersama.

Penat-nya "sekolah"kan bakal-bakal isteri orang ni. Rasa macam M (dalam siri Goda) pula. Cuma ini versi pelajar. Bukan versi cinta.

Dah. Aku dah penat nasihat. Tepuk hati tanya jiwa. Pandai-pandai fikir sendiri. Masing-masing 3.00 pointer kan? Hehehe...

Ok, let's put a smile on that face.

1 comment:

Komenlah Aku