Sunday, May 11, 2008

HAPPY MOMMA DAY

"I'm sorry mama
I never meant to hurt you
I never meant make you cry
But tonight, I'm cleaning out my closet"
**Eminem**

Saya mempunyai seorang emak yang tabah. Amat tabah. Kehidupan muda dilalui dengan penuh ranjau berduri. Sebelum beliau berjaya sehingga hari ini. Keluar dari kepompong kemiskinan masa dahulu.

Dikurniakan 3 orang anak. 2 lelaki dan 1 wanita. Yang kini masing-masing sedang mengharungi detik-detik genting dalam usaha menyambung legasinya. masih bertugas di Kastam Diraja Malaysia Johor. Full-time goverment servant and part-time penjahit pakaian wanita.

Maaf emak, anakmu ini masih belum mampu lagi berdiri dengan lagi dan masih lagi perlukan didikanmu dalam mengharungi cabaran dunia ini. Nasihat dan marahmu menjadi kitab panduan hidup dalam bergelumang dengan manusia lain.

Maaf lagi sekali kerana tiada sambutan meriah seperti anak-anak orang lain. Tiada dinner di restoren mewah. Tiada khidmat istimewa hujung minggu. Barang setahun dua lagi, dengan ijazah yang bakal saya perolehi nanti, saya akan menyambutnya semeriah mungkin. Mungkin tiada wujud lagi Hari Ibu pada bulan Mei, kerana bagi saya setiap hari dengan belaian ibu adalah hari ibu.

Khas buat emak saya yang jauh di mata tapi dekat di hati, Puan Zubinah bte Saimad.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku