Thursday, May 15, 2008

EARL MEMBAWAKAN KAMUS DEWAN DEKAT KE HATI KITA UNTUK KITA MEMAHAMI ERTI KARMA


Saya dapat tahu ramai yang anggap entry saya yang lepas berkisarkan mengenai usaha saya mengait kembali hati bekas teman wanita rakan sekolah saya. Bukan sebenarnya. Ia usaha saya memenangi seorang wanita di kampus saya ini. Sehari berlalu bagaikan menanti keputusan pinjaman duit nak beli kereta rasanya. Entahkan lulus, entahkan tidak.

Baru dapat berita sebaik saya tiba di Wilayah Iskandar. Bila saya dapat tahu cerita sedih yang menimpa rakan sekolah rendah saya ini, hati saya turut dirundung malang. Meruntun perasaan saya walaupun jauh di utara. Bukan apa, kedua-duanya rakan saya. Sahabat saya. Walau lama tak jumpa, tapi saya dapat rasakan talian persahabatan itu masih lagi wujud.

Saya tak tahu samada pemutusan hubungan cinta antara mereka berdua disebabkan hal yang mana. Sebab sepanjang saya di kampus, tiada angin huriken yang datang membawa berita. Tiada awan mengukir sebab. Sepanjang pengetahuan saya, tiada hal besar yang melanda percintaan mereka. Tiba-tiba je berpisah, sedikit sebanyak saya rasa ingin ambil berat juga.

Jika ada yang mengetahui, berceritalah kepada saya.

Apa-apapun sahabatku, aku harap keputusan kamu itu merupakan pilihan yang tepat kerana saya tidak mahu kisah percintaan kamu berakhir dengan dashyatnya. Kasihani wanita-wanita yang pernah kamu curahkan perasaan sayang kamu itu. Hargailah kata-kata cinta kamu. Sebab ia bukan murah. Senang dijaja di gerai-gerai Jalan Masjid India atau di Jalan Petaling. Cinta bukan macam susu UHT Dutch Lady. Semudah ABC.

Hargai cinta kamu macam Laila Majnun. Cinta sampai gila pada si dia. Macam Fahri dan Aisya. Cinta berteraskan Islam. Macam Jojo dan Jojane. Cinta antara benua. Ye ke? Hehe...

Kamu akan tahu jika kamu adalah aku...

4 comments:

  1. Fahri dan Aisya dalam novel Ayat-ayat Cinta karya Pak Abib.

    ReplyDelete
  2. oit..erk.tatau nak komen cemaner psl kes kawan skola ko tuh..yang penting aku xsuke dat guy..jerk!!
    emo plak aku nih..

    ReplyDelete

Komenlah Aku