Monday, December 31, 2007

PENDEDAHAN RAHSIA KERAJAAN : SECRET REVEAL!

Kasihan pada rakan-rakan yang bersusah payah menyiapkan tagged yang ditag oleh aku. Nah! Baca yang ini pula. Biar yang ini puaskan hati kalian.
~
Sekolah Rendah
~
Roy - Digelar oleh Cikgu Saiful sebab aku boroi. Sampai hati cikgu kata kat saya lagu tu naa...
~
~
Sekolah Menengah
~
Penguin : Diberi oleh Katak a.k.a Zulhilmi. Sebab aku lari macam penguin. Macam celaka perangai. Entah jadi orang ke jadi apa sekarang ni.
~
Wiwin : Diberi oleh Samad. Pemidato anti-rokok yang merokok. Dia kata nak panggil penguin tu panjang sangat. So, dia pendekkan.
~
Meguk Ria : Tak silap aku, Hasbullah la yang gatal-gatal bagi nama ni. Dia tak puas hati kot sebab dia dah rupa jerangkung. Keding. Takde air.
~
~
Politeknik
~
Moque - Singkatan perkataan gemuk. Sebab aku yang paling terbesar dalam batch kami. Aku dah kata, mereka memang prejudis terhadap saiz.
~
~
UUM
~
Ucop - Masa aku mula-mula masuk, aku sorang je yang dari Politeknik Port Dickson. Masa orientasi, bebudak tak tahu nama aku tapi teringin nak tegur sapa dengan aku. Dia panggil aku Ucop sebab kat kolej lama dia ada budak besar macam aku sebijik rupa aku. Melekat terus.
~
Eddy - Kes yang sama macam di atas. Aku redha.
~
Sasa - Bukan sebab aku gagah perkasa. Sebab aku besar macam raksasa. Mereka pun prejudis terhadap saiz. Menci.
~
Aben - Sebab mereka kata suara aku sebiji macam Afdlin Shauki dalam "Baik Punya Cilok". Bukan aku kata. Mereka yang kata.
~
Manja - Awal semester lepas, kami dok bersembang di cafe sambil bercerita tentang rancangan menarik sepanjang cuti semester yang lepas. Ada sorang member ni baru je gondolkan kepalanya sebiji macam degawan. Terus lekat nama degawan pada dia. Dia tak puas hati sebab dia sorang je yang kena. Dia bagi aku nama "Manja" sempena rancangan "Manjalara" di TV3 tu. Terus lekat. Macam - macam perangai manusia prejudis. Kalau lelaki sebut, memang macam haram. Kalau wanita yang sebut, boleh cair woo...
~
Aku harap dia berakhir sampai takat ni je. Cukup la. Banyak sangat nama aku ni weh!

6 comments:

  1. sangat hillarious.. kwn2 ko kreatif.. ko bayangkan.. kerana faktor size, ko dpt pelbagai nama.. aku baru tau wiwin tu singkatan penguin.. comey nye...

    ReplyDelete
  2. Banyak la kau punye comey?

    Anyway, comey ke?

    ReplyDelete
  3. muahhah..

    wiwin, ko kna tingkat kepercayaan dlm diri ko.. aku pun pnah mcm tu gak..

    tapi aku lawan balik, ape aku kire..

    ala, sok2 ko dt la makwe kurus keding..

    hahahha.. tak caye, tgk la..

    ReplyDelete
  4. Banyak la kau punya kurus keding...

    ReplyDelete
  5. wiwin...pd pandangan aku....if i'm in ur shoes....aku tak pedulikan apa org kata....aku akan belajar bersungguh2....lakarkan kejayaan...dan pd ms tuh diorg buka mata betapa ko seorg yg kuat semangat,drh jawa yg mengalir dlm badan ko kuat tuk menangung tekanan....ape lg time tuh bukan kaum adam sj yg sedar....kaum hawa sure akan mendekati dan mengenali diri ko....

    kejayaan yg ko miliki bukan tuk mereka yg prejudis,tp tuk diri ko dan khususnya tuk parent ko....ko sendiri dan keluarga ko sure bangga dgn diri ko

    "ISLAM BERKEMBANG KRN ILMU"...jd utamakan ilmu dulu wiwin,isu nak berpasangan ni no.2 dan jika dan hanya jika ko dah kuasai ilmu baru cari pasangan.

    igt wiwin,aku ada tuk membantu ko walaupun jauh.

    ReplyDelete
  6. wiwin suara kau mmg cm afdlin shauki la.seriyes tak tipu.

    persetankan apa yg mereka kata.ramai lg kawan2 kau yg tak prejudis seperti mereka spt ntmtts :)

    ReplyDelete

Komenlah Aku