Sunday, December 16, 2007

KISAH KAHWIN, RAMBUT, PERSADA DAN RAKAN AKU

1.
Kahwin.
Aku menghadiri majlis perkahwinan seorang sahabat sekolah rendah yang sudah 11 tahun tidak bertanya khabar dan bersua muka. Aira nama dia. Sweet name. Chubby face. Kira-kira sebulan lepas, tiba-tiba dia muncul dalam FS aku dan meninggalkan comment: "Bg alamat ya. Nak kirim kad jemputan." Ringkas tapi aku faham maksudnya. Dia yang bekerja di Nusajaya sebagai ape-pon-aku-tak-tau. Terima kasih kerana ingat lagi pada aku. Tapi kenapa dia bermuka pelik ketika aku datang pada dia untuk ucapkan tahniah? Hairan. Kau kenal aku ke tak ni?!
~
2.
Rambut.
Aku ada kenal seorang wanita ni. Kenalan Pais jugak. Dia online malam tadi dan "on"kan webcamnya. Aku memujuk untuk mendapatkan permisinya. Aku cuma nak tengok wajah dia yang kini berambut pendek. Dia setuju. Betul. Memang rambut dia dah pendek. Aku minta dia belanja minum bila dia sampai JB nanti. Dia menolak dan kata aku jantan materialistik. Aku kata biar la aku jadi kaki kikis sebab selama ini wanita saja yang mendominasi. Aku kata lagi yang dia pemikiran sempit. Dia berkata lagi dan terus sign-out "Kau ada awek tak? kalau kau selalu cakap macam gini, susah la kau". Jahanam! Kau ke yang selama ini sumpah aku? Kau punya pasal la aku takde awek sampai ke hari ini.
~
3.
Persada.
Aku sukar bernafas kerana bau-bauan wangi bercampur masam di mana-mana. Bau Bvlgari amoi tadi wangi. Bau leng chai tadi macam haram. Masam. Suara anak-anak kecil merengek dah bosan aku dengar. Laungkan exhibitor muda yang cuba promosikan produk boothnya itu dah pekak aku dengar. Tangan aku dah jenuh pegang pelbagai jenis kertas iklan pelbagai kedai. Tu tak kira lagi kertas yang terjatuh dari tangan aku [Tersengaja]. Ah, aku dah jumpa. 1gb DDR2 Notebook RAM kingston harga RM63, HP Thumb Drive 4gb RM76 dan headphone murah jenama "Modern Gear" RM8. Aku sempat rembat Tetikus Optikal cap ayam RM10. Tu pun lepas aku puas ngorat awek tu. Hujan lebat pun orang sibuk pergi beli aksesori komputer. Pergi tolong mangsa banjir la weh daripada korang menyemak kat Persada Johor ni. PC Fair next year kan boleh pergi lagi...
~
4.
Rakan aku.
Rakan, aku minta maaf kerana menyiarkan perbualan kita tempoh hari. Tak sangka pula jadi perbualan hangat. Glamour la hang ye. Dah glamour nanti, jangan lupa aku, aku yang beriya nak rampas awek kau. Hehehe... Jangan marah ha....

6 comments:

  1. biar benar ko tgk gmbr dia free hair? hm..budak zaman sekarang win.. susah nak jangka..

    Aku kata lagi yang dia pemikiran sempit. Dia berkata lagi dan terus sign-out "Kau ada awek tak? kalau kau selalu cakap macam gini, susah la kau". Jahanam!

    tu ayat standard dia win.. satu masa nnti dia akan ckp ko loser... ironi sebenarnya.. xpela.. nnti aku cerita...

    ReplyDelete
  2. ku kata lagi yang dia pemikiran sempit. Dia berkata lagi dan terus sign-out "Kau ada awek tak? kalau kau selalu cakap macam gini, susah la kau". Jahanam!

    bese kalo pompuan yg blanje - tu utk geng2 kamceng jek.

    wadehel la, first dating ko, die blanje..

    akai tak dak ka?

    ReplyDelete
  3. Wadehel plak first date.

    Kau salah interpret ni.

    Tu namanya mintak blanje and wadehel aku nak first date dengan anonymous yang aku baru kenal.

    Akai ada ka?

    ReplyDelete
  4. k la.. mcm first meet ke ape ke?

    lelaki kna tunjuk kegentlean nye gak..

    setakat secawan kopi, ape salahnye..

    die kan pompuan..

    ReplyDelete
  5. Anyway, aku tak hadap pun nak jumpa dia. Aku just nak bergurau senda dan tetiba idea mintak blanje datang.

    For your info,this is NOT a attempt for "ngorat"ion. Ok?

    Pls take note.

    ReplyDelete
  6. lek win.. nmpknya aku je yg faham apa ko rasa...

    ReplyDelete

Komenlah Aku