Thursday, December 06, 2007

KEMBALIKAN VENUS HATIKU KERANA AKU TERDESAKKAN INSPIRASI

1.
Di rumah, hanya ada emak, ayah dan kami 3 beradik. Aku pun tak pasti dari mana akan datangnya inspirasi kalau dengan hanya bergaul sesama kami berlima. Aku perlukan sesuatu pemangkin supaya otak aku ni terus berfungsi sebagai otak seorang pelajar dan seorang pemuda [orang yang muda]. Jika tidak, ia menjadi lembap bila naik semester nanti.
~
~
2.
Puas aku tonton rancangan menarik sepanjang minggu samada siaran ASTRO atau siaran tempatan mahupun siaran Singapura. Banyak rancangan yang menarik-narik mata aku untuk meneruskan tontonan pada minggu berikutnya. Rancangan seperti :
~
- Bones [misteri, ilmu kaji tulang dan very odd couple]
~
- House M.D [Very into medication stuff dan odd doctor - sweet Dr Cameroon :p]
~
- Numb3rs [Odd brothers relationship, very into mathematic stuff]
~
- Surreal Gourmet [Funny Bob Blumer represent his cooking in funny way]
~
- MakanSutra [AFC channel 703 ASTRO - Singapore Program about best food stall around S'pore, even Warong they go]
~
- All CSI series [No Comment - Aku tengok cerita ni sejak 4 tahun lepas, never miss the season]
~
- Kisah Kaisara [Why? Sebab the girl is very girlish. Who? Kaisara of course!]
~
~
3.
Ke mana hilangnya Venusku kerana aku terdesakkan inspirasi,
Otakku terhenti fungsinya dek capek dalam pencarian,
Hatiku meraung kosong, jiwaku terhentak-hentak,
Adakah Flu Sepanyol kembali ganas menyerang,
Atau hanya halusinasi semata-mata,
Sebab jiwaku penat berkecamuk,
Berperang dengan emosi kawalan manusia gonjol,
Aku penat, aku mahu rehat....

8 comments:

  1. kisah kaisara?

    wat de hell?

    huhuhuh..

    ReplyDelete
  2. Awek cun beb... Fantasi dunia tuh... Hahahaha...

    ReplyDelete
  3. kaisara yg sgt kebudak-budakan.. aziz m osman mmg suka amik childish actress mcm nora danish..

    nak inspirasi? pergilah bercuti. segala-galanya ada di malaysia.

    ReplyDelete
  4. citarasa kita mmg sama....

    ReplyDelete
  5. Ala... Korang jangan jeles... Dah aku suka fantasi dunia, apa boleh buat... Kaisara... Kaisara... Apa kaitannya dengan Nora Danish? Salah cerita kau nih...

    ReplyDelete
  6. Ala... Korang jangan jeles... Dah aku suka fantasi dunia, apa boleh buat... Kaisara... Kaisara... Apa kaitannya dengan Nora Danish? Salah cerita kau nih...

    ReplyDelete
  7. kaitannya diorg berdua tu childish & berlakon bawah aziz m osman. paham?

    ReplyDelete
  8. Ok. Aku suka Aziz M.Osman. Ex wife dia lawa. Arwah bapanya nyanyi lagu best "Suzana...mari la sayang adik..."

    ReplyDelete

Komenlah Aku