Wednesday, November 14, 2007

WANG... SI LAKNAT BERKUASA VETO...




Hari dah lepas konstrain aku yang paling utama sepanjang minggu getir ini. Ringan sikit beban yang aku galas ni. Walaupun tak berapa nak perform sangat, tapi boleh la takat nak ke satu peringkat lagi. Aku pun tak berapa nak puas hati sangat dengan prestasi aku hari ini sebab pelbagai perasaan bercampur baur. Suka sebab birthday, risau sebab ada 2 paper, penat sebab tak cukup tidor, sakit sebab tank perut dah penuh. Segala perasaan ini dapat dizahirkan dengan keringat dingin mula bertakung kat dahi aku lepas abes 2nd paper.... Lega...

**Lepas je exam tadi, aku shut down selama beberapa jam. Bateri kong. Nasib baik room mate kejutkan.

Masalah student pada hujung semester setiap semester. Nasib baik la semester ni aku ramai kawan-kawan yang baik hati. Makan terjaga, minum terurus, kain baju terbasuh, hidup pun macam orang normal. kiranya walaupun semester aku tak dapat PTPTN (Actually, ada masalah sikit), kawan-kawan sekeliling tetap gak nak tolong walaupun dorang sendiri tak berapa nak ada sangat duit.

** Thank you la you all. Korang memang best!

Walaupun aku ni bukan jenis orang yang suka sangat nak ambil tahu pasal orang lain, tapi pada satu kes ni, ia sangat menarik minat aku nak ambil tahu. Ada la sorang hamba allah ni, peranaginya memang baik, lembut bahasa. Masalah dia ialah dia ni kedekut yang amat sangat. Ada sesetengah orang mendefinisikannya sebagai kemut, terlalu berjimat dan macam-macam lagi. Tapi aku lebih selesa dengan perkataan kedekut. Aku tak kesah pon kalau dia nak berjimat, tapi terlalu berjimat sampaikan menyusahkan diri. Sebagaikan kawan ada juga aku nasihatkan, supaya guna duit dengan cermat, bukan terlalu berjimat. Nak makan masuk perut sendiri pun kedekut. Makan sehari 2 kali je. Tengahhari makan nasik yang tinggi nasi tu 30 cm berlaukkan seekor ikan goreng dan sedikit kuah kari setiap hari. Malam hanya makan mee segera. Nak cakap keluarga susah, tak juga. Bukan golongan poverty la. Marah tul aku...

** Sakit perut dia tak makan, sakit lagi mata aku yang memandang.

To be continued

3 comments:

  1. wiwin.. ade sesetgh org mmg begitu.. apatah lagi jike golongan tersebut mendietkan diri sendiri atau die ikat perut utk bg mkn utk org lain.. ko mane tau.. huhuh

    ReplyDelete
  2. wang bukan silaknat. yang laknat org yang tak tahu guna wang. saya suka wang.sebab wang saya boleh berbakti dengan orang lain dan lebih ingat pada yang memberi nikmat ini. alhamdulillah.

    ReplyDelete
  3. Nasib baik pemikiran bayan tak macam pemikiran kawan aku. Kalau tak, lama dah aku katok :p

    ReplyDelete

Komenlah Aku