Monday, November 26, 2007

DAYUS! LAGAK BAGAI HERO SOYUZ! JANGAN JAGI PERENGUS!

1.
Sejuta kemaafan kepada semua rakan-rakan jika sejak akhir-akhir ini saya telah melakukan kesilapan sekali lagi dalam hidup saya dan kesalahan kepada rakan-rakan sekalian. Dengan ini saya akan delete segala link dengan rakan-rakan sekalian supaya kesilapan saya ini tidak berulang buat kali kedua kepada rakan-rakan lain. Buat takut atau pengecut, cuma saya sayang untuk kehilangan persahabatan. Biar saya meminta maaf sekali lagi. Itu pun jika maaf saya ini ada nilai lagi dalam hidup rakan-rakan. Jika mahu meminta aku untuk meminta maaf secara 1 by 1 anak jantan, maaf aku tak boleh lakukannya. Aku bukan stand-on-earth person. Aku boleh jadi gila sebab rasa guilty, untuk seumur hidup aku. Aku kena lari dari realiti. Itu aku... Jangan suruh aku ubah. Aku dah penat jadi bukan diri aku.
~
** Aku dah tak tahu nak buat apa. Sorry. Aku buntu. Kosong. Blank. Blur.
2.
Jika ada rakan-rakan yang mengharapkan saya siarkan gambar jamuan open house saya, tolong berhenti berharap untuk masa terdekat ini kerana tarikh jamuan terpaksa ditangguhkan kepada sabtu hadapan [1 Disember 2007]. Benar, saya telah bohong tapi itu semua bukan dirancang. Maaf sekali lagi dipohon.
~
** Aku masih lagi buntu. Menipu ini susah. Kadangkala terlupa dengan apa yang ditipu. Tapi aku tak bohong. Perasaan aku selama ini juga bukan bohong. Tapi entah, kosong...
3.
Kadangkala aku menyesal berada dalam persekitaran teknologi. Aku benci keadaan ini. Ada bocah-bocah goblok pi'eng, kementus dan gonjol yang salahgunakan teknologi. Maki hamun bahasa utama. Bahasa yang menjadi kebanggaan mereka. Mungkin ini cara bocah-bocah sekarang untuk lepasan stress masing-masing. Agaknya, dah takde lagi ke Pakar Sakit Jiwa dan Kaunselor untuk bantu mereka. Salah maki, terkena batang hidung sendiri. Ada pula kata-kata yang buat orang titiskan air mata. Bukan air mata kegembiraan atau kejayaan tapi air mata penyesalan dan kebencian. It's very uncool to let others crying dude.
~
** Tiada lagi yang dapat pecahkan kebuntuan aku. Maaf pun dah takde nilai. Aku masih buntu...
4.
Aku pikirkan selepas musim peperiksaan ni, dapat la aku jadi hero. Macam Hero Soyuz. Arghh!!!! Tetiba plak rasa stress. Perlukah aku menggunakan bahasa kesat sebagai bahasa utama aku sekarang memandangkan aku dalam keadaan stress? Relax... Jangan jadi perengus.
~
** Aku kosong. Guilty. Bersalah. Yang tertuduh. Hilang kawan. Rasa malu. Segan. Kenapa aku yang terpilih untuk rasa semua perasaan ini sekaligus? Perlukah aku gunakan Mesin Pengisar untuk sebatikannya agar tiada rasa pahit ketika menelannya? Hidup ni macam ubat. Ada yang manis ada yang pahit. Kadangkala ada yang murah ada yang mahal. That is the price that we have to pay.

8 comments:

  1. ko x payah kesah org... yg lepas tu lepas la..yg ko sebok dgn kisah rumahtangga org tu sapa suruh.. juz listen.. not to take an action...

    haha.. persetankan je semua tu... ko ni metrosexual ke? nak sedih2?

    come on.. big gurl dun cry...

    weh next week aku balik johor?
    kuar jom.. ada bran?

    ReplyDelete
  2. sampai ati ko delete link blog aku :(

    ReplyDelete
  3. Sori jane. Delete bukan bermakna aku lupa kau. Bukan bermakna aku benci kau. Aku cuma taknak ulang lagi je kesilapan aku. Metrosexualkah aku? Korang je la komen aku. Malas ah aku nak komen orang lain. Salah komen nnt, yang bukan2 jadinya. Anyway, kalo ko blk Johor next week, calling weh. 1 December 2007 dtg umah aku. Ada makan2. 2 December 2007 sepupu aku kawen.

    ReplyDelete
  4. aku balik jhr psl 1/12 tu ada jemputan kawen kat simpang renggam (member sekolah rendah) ngn senai (junior smkas + ukm).. kalau sempat aku pegi la umh ko...

    ReplyDelete
  5. Singgah la sat. Umah aku makan2nya malam.

    ReplyDelete
  6. aku dh kehilangan seorg pengkritik/pemberi komen.. isk3..

    ReplyDelete
  7. Kalau kau tak kesah aku komen kau yang buruk2, kalau kau tak kesah aku tersalah cakap sbb aku tak tau peraturan berblog, aku akan trus memberi komen. Aku mintak kebenaran ni. Tak nak ada hal berbangkit.

    ReplyDelete
  8. ntah win.. aku pun tak penah delete komen sape2..

    tu hak masing2..

    ReplyDelete

Komenlah Aku