Friday, December 16, 2016

PULANG PAKU BUAH KERAS 2

Seorang staff baru lapor diri di pejabat kami. Bukan freshie. Cuma pertukaran dalaman sahaja. Maka, sesetengah dari kami yang telah lama berkhidmat di pejabat ini, kenal dia. Lelaki dengan penampilan botak dan brader-brader ini merupakan pemandu kepada pengarah kami. Ringan mulut dan mulut bergaul.

Tadi masa kami berkumpul dan berborak sementara menunggu penggera balik berbunyi, dia mula buka cerita tentang event-event yang mereka pernah hadiri bersama dulu. Maka, mereka berbalas ketawa dan momen "Oh, aku ingat dulu" bila sedikit demi sedikit mula mengimbas kembali detik itu.

"Aku dah tak perasan kau sekarang ni." Kata Brader Joe kepada Kak Lin. "Sebab masa tu kau free hair lagi, kan?"


"Kau ni datang event memang usha perempuan je eh?" Balas Kak Lin yang mula tak selesa. Ini bukan kali pertama Kak Lin menghadapi lelaki yang cuba stalk dia.

"Dah tu karang aku kalau usha lelaki, korang bawak mulut pulak kata aku gay." Brader Joe membalas balik dengan dekahan dari kami, sek-sek lelaki sambil buat gesture high five.

Barulah buku bertemu ruas.

Ha, perasan cantik sangat la tu.


No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku