Wednesday, October 12, 2011

PEKAK

2002. 12.35am.

Di sebuah bilik hostel di sebuah pusat pendidikan, sekumpulan remaja lelaki yang terdiri dari 3 orang lelaki dan seorang separa lelaki sedang dok ralit mengelilingi sebuah ciptaan manusia bernama bong atau dapur. Masing-masing bermuka rakus dan tak kurang juga ada yang meleleh air liur.

Ini bukan sebarangan dapur yang diperkatakan. Ini dapur yang bisa buat remaja-remaja ini khayal ke kayangan. Ya, ini dapur penghisap ganja rekaan sendiri. Aku yakin jika rekaan ini menepati ciri-ciri tertentu, Ikea akan masukkan dalam katalog mereka.

Rekaan standard. Botol Redbull dan batang betik.

Icam siap meracik dedaunan kering ganja dan tembakau dari jenis Dunhill yang disukat secukup rasa, ala-ala seorang Chef dari dapur Masterchef. Dalam 4 manusia yang menagih kasih se-pam ganja, hanya Icam sahaja yang pandai meracik dan menyediakan dapur.

"Culing mana? Culing," Icam bertanya.

Das!

Sekepal penumbuk gagah singgah ke muka Icam yang sedang busy menyediakan dapur.

"Babi apa ni weh?" Icam tengking dan terus berdiri. Tangan kanannya masih mengusap-ngusap pipi kanan yang masih pedih,

"Kau cibai apa panggil aku Juling? Babi ar. Aku taw la aku juling. Tak payah la nak dok hina selalu." Jani lawan tengking balik.

"Woi cibai, aku tanya CULING la sial. Bukan JULING."

Dan pagi itu,sedap manusia sedap dibuai mimpi, Jani berhenti hisap ganja. Orang tua pernah berkata, "Biar tak hensem tapi jangan pekak".

Sekian.

#Ganja , 2011

1 comment:

Komenlah Aku