Tuesday, June 28, 2011

TEORI LIAR KENAPA PAKWE HENSEM MASIH TIDAK MEMILIKI MAKWE LAGI

Zaman sekarang ini zaman semua orang kahwin lambat. baik lelaki mahupun wanita. Kalau semalam aku cakap pasal teori kenapa makwe cun tak ada pakwe lagi. Tetapi hari ini atas nama keadilan, aku nak tulis teori kenapa pakwe hensem masih tak ada makwe lagi.

Kalau kau duduk bandar-bandar besar seperti Kuala Lumpur, fenomena pakwe hensem tapi tak ada makwe lagi ini memang sedang hit. Rata-rata mereka memang bersama-sama makwe kacis tapi terang-terang itu bukan jenis makwe yang memjadi pilihan emak. 

Salah satu sebab mereka ini (pakwe hensem) masih belum mempunyai makwe ialah sebab gaji kecil. Ya, duduk bandaraya serba serbi ini memerlukan pengorbanan besar dari segi kewangan. Rata-rata pakwe hensem hanya bergaji sekitar RM 2,500 hingga RM 3,500. Wah, satu amaun yang besar jika dibandingkan dengan bekerja di bandar kecil. Dengan duit yang ada inilah pakwe hensem bagi keluarga di kampung sikit, bayar hutang PTPTN sikit, hutang kereta sikit, sewa rumah sikit, barang kecantikkan diri sikit. Lama-lama baki duit gaji hanya tinggal RM400 yang cukup la untuk belanja makan. Kau ingat RM400 cukup untuk buat pergi dating? Makwe cun zaman sekarang bukan jenis boleh makan warung tepi jalan. Tempat makan nak yang berhawa dingin, makan guna sudu berkilat. Sekali makan mau kena pancung RM200. Pergh... Tak kan hujung bulan nak suap pasir masak lemak cili api kan?

Sebab kedua pakwe hensem tak ada makwe lagi ialah sebab kerjaya. Mereka ini komited terhadap kerja. Lebih-lebih lagi jika kerja itu memang kerja idaman mereka seperti pencuci kereta ke, mekanik ke, mat rempit ke, tauke 7E ke. Kerja-kerja pakwe hensem ini memerlukan mereka untuk siap siaga mental dan fizikal 24/7. Bayangkan kalau pakwe hensem ada makwe. Tengah-tengah basuh kereta, sekali makwe SMS. Pakwe hensem tak layan sebab tengah sibuk. Esoknya makwe minta clash dan pakwe hensem tertekan lalu terjun KB Mall dan mati. Kan tragis tu? So, kesimpulannya, pakwe hensem ambil keputusan nak tunggu kaya dulu sebelum mereka nak cari makwe.

Aku tak nak bagi banyak sangat teori. Nanti makwe-makwe susah nak faham. nanti kata aku back up lelaki pula. Ini teori terakhir aku.

Kebanyakkan pakwe hensem, lebih-lebih lagi di bandar adalah berjantina alternatif. Apa tu? Ya, mereka lebih tertarik kepada jantina mereka sendiri. Mereka gay. Ini kenyataan. Bab yang ini aku serius tak faham. Aku nak hurai pun tak reti. Pakwe hensem couple dengan pakwe hensem. Tak tercapai akal bebalku.

Adoi, pening kepala aku pun.

3 comments:

Komenlah Aku