Wednesday, June 08, 2011

SELESA DENGAN APA YANG ADA

Aku tak tahu la. Aku rasa aku tergolong dalam mereka yang sudah selesa berada dalam zon selesa aku sendiri. Bila sudah selesa, aku dah malas nak fikir benda lain. Atau belum sampai masa, bagi aku, untuk fikir benda yang lain. Benda-benda yang mereka yang seusia dengan aku fikirkan.

Mereka berlumba-lumba untuk beli kereta mahal yang setara dengan kemampuan mereka. Beli kereta buatan Jepun. Semua beli baru. Tak pula nak beli yang terpakai. Aku, aku lebih selesa pakai kereta ayah. Cuma naik sambung bayar. Peduli la orang kata aku ni tumpang selesa keluarga. Keluarga aku, bukan keluarga mereka. Kereta pula tu dah berusia 15 tahun. Tak larat nak jalan jauh sangat, apatah lagi nak buat berlumba.

Pada orang seusia aku sibuk nak telefon bimbit jenama terkenal Blackberry atau IPhone4 White, aku lebih selesa guna telefon bimbit nokia yang aku beli guna duit gaji pertama aku, kira-kira setahun setengah yang lepas. Ya, aku ada beli IPhone 1st edition tapi itu aku lebih kepada main instag.ram dan Angry Bird.

Ketika mereka seusia aku sibuk nak beli pakaian smart dan mahal, aku lebih selesa dengan pakaian yang aku guna sekarang. Nak beli baru pun rasa sayang. Baju yang lama masih lagi muat dan selesa, belum lagi lusuh, buat apa nak beli baru dan menyesakkan almari baju aku. Kan?

Last, mereka semua yang seusia aku sibuk mencari calon isteri. Kecoh. Pusing sana sini. Aku, aku lebih selesa dengan tangan aku sendiri. Biar la kita bahagia dengan apa yang kita ada, kan? Buat apa nak membazir cari yang lain. Kan?

LOL.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku