Monday, June 27, 2011

SEDIKIT TEORI KENAPA MAKWE CUN MASIH TIADA PAKWE LAGI

Bila aku baca blog atau lawat ke page FB makwe-makwe, ramai yang mengeluh yang kawan-kawan mereka dah kahwin tapi dia masih lagi mencari. Muka ada market tapi masih lagi mengeluh tak dapat pakwe. Entah pattern pakwe yang style macam mana yang mereka cari pun aku tak pasti. Atau makwe cun ni memang ada benchmark mereka sendiri. Nak yang macam Rain ke, macam Rajnikhan ke, macam Sung-Bong Choi ke. Mungkin la.

Aku budget-budget salah satu kriteria yang mereka pandang ialah, mesti mereka mahu pakwe-pakwe yang badan taf, baru la kalau jalan di Pasar Karat makwe lain menjeling je tengok pakwe dia. Menyirap punya la makwe yang menjeling bila makwe cun peluk lengan sasa pakwe sambil merengek minta macam-macam. Kalau jenis macam ni, bukan takat makwe yang menjeling ke menyirap, aku yang tengok pun rasa macam nak tangankan aje. Tapi kalau aku pakwe yang taf tu, memang la sedap. Ihiks. Ok, untuk kriteria ini, aku dah out of league. Haih.

Lagi satu mesti makwe-makwe jenis macam ini nak pakwe yang jenis romantik-leleh-tiarap. Nak kena dipuji selalu. Nak kena cakap "i love you" selalu. Nak kena bagi report selalu (telefon & sms setiap 10 saat). Euw, rimas tau. Lepas tu kalau tak reply sms dia merajuk dekat seminggu. Adoyai, penatnya pun tau. Aku ni dah la jenis kalau dah mengantuk, ikut dan je tido. Tak sempat nak ucap "goodnight". Huish, kriteria yang ini pun aku out of league.

Teori aku yang last, makwe-makwe cun ini, yang dok merungut tak ada pakwe lagi ini sebenarnya ada Post-Traumatic Stress Disorder (PTSD) akibat dari hubungan cinta mereka yang sebelum ini berkecai derai di tengah jalan. Ye la, muka makwe dah cun pakwe pula hensem, bercinta bagai nak rak tapi tup tup tak kahwin. Memang la jodoh tu di tangan tuhan tapi malu tu tetap ada. Dari perasaan malu terus ke PTSD. Tu yang sampai sekarang kalau orang ajak bercinta, semua jenis hangat-hangat ayam. Kesian la adoyai...

Tak kisah kamu semua jenis yang macam mana. Kalau dah terdesak takde pakwe sangat, abang Fikrikacak akan sentiasa ada untukmu. Ahaks.

5 comments:

  1. ngahahaha... hai abang Fikrikacak... auww!

    ReplyDelete
  2. nak share kat blog aku yeh..? tapi part abg fikrikacak sentiasa ada untukmu tu aku padam arr... hehehe...

    ReplyDelete
  3. Kehkehkeh. Nasib baik kes gua lain. Kehkehkeh.

    ReplyDelete
  4. Ok aku support tang PTSD tu.sekali ati dh terluka..selamanya terasa tau

    ReplyDelete

Komenlah Aku