Wednesday, May 11, 2011

DAY 1 : ADA MAKWE MESEJ AKU

Patut la sejak 2,3 hari ni aku rasa macam jantung berdegup kencang, makan tak lalu, tidur tak lena, mandi malas dan haus selalu. Selain faktor cuaca di JB ini panas sentiasa, rupanya faktor penambah pun ada rupanya. Benda yang tak terduga. Tiba-tiba. Aku pun tak tahu nak beri reaksi yang bagaimana. Suka ke gembira ke sedih ke marah ke.

Di suatu petang yang agak sibuk, bahang panas mengalahkan kesejukan pendingin hawa di pejabat, aku dapat satu mesej dari seorang makwe. Makwe orang. So, aku tak jadi nak excited. Makwe orang, apa yang kamu expect mesej yang kamu terima dari makwe orang?

Dia ajak aku berkenalan dengan kawan dia. Kawan perempuan. Dia tahu aku bukan lelaki gay. So, aku tak tahu nak cakap apa sebab makwe kawan ni pun bukannya pernah jumpa aku. Kenal pun tidak tapi dia punya excited memang lain macam sampai aku naik hairan. Kot la dia salah hantar mesej ke, boleh jadi juga, Plausible.

Tak, tak salah hantar. Dia eja nama aku betul. Takjub.

Ok la, aku ada mesej yang perlu dihantar kepada makwe yang aku belum berkenalan ini. Untuk kawan-kawan yang bakal melangsungkan perkahwinan tak lama lagi, jika mahu lihat aku hadir ke majlis anda sila wish good luck kepada aku supaya makwe yang aku belum berkenalan ini jadi makwe aku. Atau paling kurang sudi teman aku datang majlis kamu :p

Malam aku kini akan dipenuhi dengan acara berbalas mesej. Pergh... Dah rasa macam remaja la pula.

1 comment:

  1. wah wah wah...good luck ye...semoga berjaya..hehehee

    ReplyDelete

Komenlah Aku