Saturday, April 23, 2011

TAPISAN KE MAJLIS PERKAHWINAN

Kalau nak ikutkan, mula dari akhir bulan ini hingga bulan Jun nanti, aku dah dijemput untuk hadir ke beberapa majlis resepsi kahwin kawan-kawan yang entah mana-mana aku kenal. Ada kawan sekolah rendah, kawan sekolah menengah, kawan poli, kawan kampus utara, kawan program dan kawan atas kawan. Aku tak berapa rapat pun sebenarnya dengan diorang tapi disebabkan buku yang dicipta oleh si Mark Zuckerberg ni, kami berjumpa lagi. Siap hantar mesej minta bagi alamat sebab diorang nak hantar kad jemputan.

Ada tarikh yang bertindan dengan majlis yang lain dan aku tak tahu nak pergi yang mana satu. Kalau nak solat istikharah sebab nak pilih, rasa macam poyo sangat la pula sebab masa nak pilih ex-makwe dulu pun aku tak solat istikharah.

Kalau dulu aku pentingkan majlis mana yang dekat je yang aku akan datang. Tapi ni cara memilih zaman dulu kala. Lepas itu ada juga cuba cara majlis kawan-kawan yang rapat je yang aku datang. Tapi lama-lama kelamaan boring la pula jumpa kawan-kawan yang sama. Kalau ramai yang bujang lagi, gagah juga aku nak datang. Ini tidak, semua datang bawa anak. Aisehmen, what point aku datang kalau misi serampang 2 mata tak menjadi, kan?

Untuk musim perkahwinan kali ini, aku dah ada beberapa idea macam mana nak select majlis yang patut aku hadirkan diri.

1) Mula-mula aku akan reject majlis yang mana kad jemputan mereka menjemput "Fikrikacak & Pasangan". Ok, yang mana hantar kad jemputan yang ajak aku bawa pasangan memang aku tak datang. Saja nak buat aku rasa kecil hati taw.

2) Kemudian aku akan kontek kawan-kawan yang berkaitan. Nak tengok berapa ramai geng bujang yang datang. Kalau lebih ramai di kalangan makwe, aku konfem datang. Kalau ramai golongan pakwe pun aku datang. Tapi kalau lebih ramai sudah berkeluarga yang datang, aku maybe tak datang. Boring nanti takde orang nak buat lawan berborak. Masing-masing sibuk layan laki-bini-anak masing-masing.

3) Dan kriteria yang ketiga, lokasi kahwin mestilah tak lebih dari RM50 petrol pergi-balik menaiki Wira 1995 enjin usang. Zaman tengah bujang kena berjimat sikit. Duit petrol pun kena berkira, bukan kedekut tawww. He he he.

5 comments:

  1. alamak..kire aku secara rasmi dah keluar senarai la ni..

    ReplyDelete
  2. aku nak menapis jemputan senang je...

    1) orang tu mesti kawan yg mmg betul2 kawan, bukan kenalan, bukan teman tapi mesra ke ape. kawan yg mase die tgh sebok bercinta pon x pernah lupa kawan die.. and kawan yg aku tau lps kawen pon tetap letak kawan2 die jd priority :P

    bukan stok mase kapel lg dh x igt member, lepas kawen tgk orang bujang ni sblh mata je~ haha

    ReplyDelete
  3. jika kad tersebut tertulis: "Fikri kacak & pasangan" dan ketika itu ko xda pasangan... Aku sedia menemanimu.. Aku cantek so ko xdelah segan nnti.. Sian member tu, wat kad bkn murah skrg.. x baek membazir, lg pon aku dah wat baju baru banyak ni cuma lom smpat nk pkai lg...

    ReplyDelete
  4. Sue : Amboi, tapis habis-habian kau ek? Hehehe. Aku hrp aku kawen nnt ko dtg :p

    Liza : Kau buat aku dup dap dup dap je baca komen kau. Suka buat mcm tu taw...

    ReplyDelete
  5. haha.. sebab tu ko boleh kira bape kali muke aku muncul kat kenduri kawen mmbr :P

    setahun 2-3 je kot~

    ReplyDelete

Komenlah Aku