Friday, April 01, 2011

KPI GUA DAH NAK CAPAI TEMPOH MATANG

Bagi sesetengah orang, April dinantikan setiap tahun kerana mahu menyambut pelbagai perayaan atau hari istimewa. Sebagai contoh, ada kawan yang menyambut ulangtahun hari kelahiran pada hari ini.

Tetapi bagi aku, sejak 2,3 tahun kebelakangan ini aku cuma concern pada satu benda sahaja. Benda yang aku telah tulis 2 tahun dulu. Kurang lebih orang gomen gelar sebagai KPI. Ini adalah KPI yang aku betul-betul serius. Sebelum ini aku pernah juga tetapkan KPI untuk diri sendiri tapi semuanya ke laut. Memang takde hati nak capai. Contohnya nak kurangkan berat badan.

Tapi ada satu KPI tahun bila ntah yang tercapai. Dan sampai sekarang masih lagi berada di tahap yang memuaskan. KPI yang aku maksudkan ialah menjadi kacak.

Ok, lagi seminggu sebelum KPI jangka panjang yang aku betul-betul serius ini akan jadi genap setahun baki tempohnya. Tapi haram tak ada progres lagi. Cilakak. Aku kurang kacak-kah? Atau tak cukup charming-kah? Atau masih belum ada rezeki-kah?

Pergh... Goyang juga lutut nak tunggu jadi lagi genap setahun ni. Goyang macam nak jumpa awek comel lote. Belum mula cakap dah pengsan!

Seriusly, cukupkah masa setahun lagi jika progres masih lagi di bawah par?

Damn.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku