Friday, March 18, 2011

KENTUT

Dulu masa aku studi di poli, budak rumah sewa aku kebanyakkannya datang dari Johor. Dan satu perangai budak-budak ini ialah suka kentut kuat-kuat. Serius punya kuat. Kentut jenis takde kaver-kaver punya. Siap boleh dijadikan permainan menyerupai kad poker. Kentut jenis takde bunyi dikira 3 diamond tapi kalau bau busuk dikira 3 spade. Kentut yang bunyi paling kuat dikira 2 diamond tapi kalau ada bau busuk paing kaw-kaw dikira 2 spade. Jenis tak boleh nak lawan.

Bila aku masuk kampus utara, aku juga berkawan dengan seorang budak Johor. Jenis suka kentut kuat-kuat. Sampai aku rasa terharu, ada juga member nak diajak kentut kuat-kuat. .Takde la malu sangat kalau nak kentut kuat-kuat. Jenis kentut lepas tu gelak kuat-kuat. Tak pun tak faham. Budak-budak lain jenis kentut sopan. Nak kentut pergi luar bilik ke, pergi bilik air ke. Tapi aku dengan budak Johor sorang ni memang bangga la kot dengan kentut kami.

Masuk zaman kerja, aku berkenalan dengan seorang budak Parit Raja. Masa aku pergi family day tempohari, perangai dia pun sama. Kentut jenis 2 spade lepas buat muka bangga dan tak rasa dia bersalah. Memang macam celaka juga.

Kesimpulan ringkas yang aku dapat buat, budak-budak Johor ni kebanyakkannya jenis tak makan saman bila masuk bab-bab kentut. Selamba badak kentut kuat-kuat. Ish, bukan sorang dua taw. Ramai.

Fuuu...

1 comment:

Komenlah Aku