Thursday, February 17, 2011

HANGIN

Aku sering disindir oleh kawan-kawan lama, yang mana aku tak terasa hati sangat pun. Bila jumpa je tanya "Eh, kau tak kahwin lagi?" atau "Bila lagi nak kahwin?". Aku dah lali dengan soalan itu atau lebih tepat aku dah imun. Kalau lelaki yang tanya memang aku tak kisah sangat sebab ada unwritten bro-code antara kami, lelaki. Kalau kami soalan itu biasanya ia diikuti dengan gelak ketawa. No offense. Kami hanya bergurau, tiada serius.

Tapi yang aku hangin bila perempuan yang tanya. Tak tahu la kenapa. Tapi aku tetap hangin. Sebab dorang akan tanya soalan yang sama tapi diikuti dengan jawapan mereka sendiri "Memilih sangat kau ni." atau "Jangan la memilih sangat."

What The Hell?

Dulu masa aku nak mengorat mereka, mereka tak nak terima. Bila aku tak kahwin lagi, kata aku yang memilih. The hell? Siapa yang memilih sebenarnya ni?

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku