Thursday, December 16, 2010

WANITA IDAMAN JEJAKA

Ramai yang tegur aku. "Eh, apasal kau tak kahwin-kahwin lagi ek?" So, aku dah penat nak jawab. Aku tak jawab langsung. Tapi si penanya jawab sendiri. "Kau ni memilih sangat kot.". Ada betulnya juga tu. Sebab bagi aku, kita kena la memilih sikit nak cari teman hidup ni. Tak kan nak tangkap buat je kot.

Ini bukan hal main pondok-pondok. Kahwin pukul 11am, cerai pukul 2pm. Tu pun sebab emak panggil balik rumah makan nasik. Ini perangai selebriti je yang buat. Ini hal rumah tangga, bang. Nak guna lama. Nak kekal lama.

Ok, maybe ciri-ciri wanita pilihan aku lain dari lelaki-lelaki gemuk yang lain, tapi apa boleh buat, selera orang lain-lain kan?

1) Orangnya sedang-sedang sedap-sedap elok buat peluk-peluk. Tak besar sangat, tak kecil sangat. Cukup la aku seorang je yang besar. Kalau dua-dua besar, nak kena order katil saiz double king size pulak. Nak tempah mana katil dengan tilam besar macam tu?

2) Orangnya mesti tak sama hobi dengan aku. Kalau boleh tak semua yang aku suka, dia pun suka. Dan tak semua yang dia suka, aku pun suka. Baru la boleh praktis nak bertolak ansur. Kemudian hidup pun tak boring sebab aku boleh cuba hobi dia dan dia boleh cuba hobi aku. Masing-masing cuba benda baru. Amacam? Reasonable tak?

3) Yang penting ada kebolehan dan keinginan nak cuba memasak. Bukan jenis masak sekali, lauk kari jadi asam pedas, terus merajuk campak periuk. Sebab aku suka makan. Hehe.

4) Mesti jenis berdikari. Pandai hidup sendiri. Bukan apa, kalau aku mati nanti dan tak sempat nak tinggalkan harta tinggi gunung ledang, dia still boleh hidup dan akan cari jalan nak hidup. Bukan jenis minta-minta pada orang ramai. Buat malu aku je nanti.

Tu je kot. Bukan banyak sangat pun. Tak kan ramai-ramai umat wanita dalam dunia tak de ciri-ciri macam ni kan? Dan tak kan la aku tak menepati ciri-ciri lelaki idaman mereka kan?

Renung-renungkan dan selamat beramal!

2 comments:

  1. ko cuba try fasha sandha aben..semua ciri2 yang ko nak tu ada kat dia

    ReplyDelete
  2. heeeeeee bialah cm biasa2 jewp... nt jmpe lah mr rite

    ReplyDelete

Komenlah Aku