Saturday, December 04, 2010

2 MINGGU TANPA KHABAR :)

Lama dah rasanya tak menulis. Dah berhabuk rasanya otak ni.

Ok, kita mula. Baca sekali nafas. Kalau terer. Mesti tak terer kan? Takpe, still boleh baca lagi.

1) Aku dah mula kerja baru. Pejabat di Ulu Tiram. Ulang alik dah naik kereta dah. Hujan ke panas ke ribut ke petir ke, dah kurang risau dah. Dah tak kena singgah stesen minyak tumpang berteduh. Environment kerja pun selesa. Style kerja pun banyak berubah. Pejabat ramai awek. Itu yang penting sebenarnya. Ha ha ha. Office ada internet tapi kena blocked. Biasa la, company besar. Tiap-tiap bulan dapat baucer KFC/Pizza Hut/Rasamas/Ayamas RM20. Sabtu kena kerja :( Apa harapan aku bekerja di sini? Dapat makwe la. Ha ha ha.

2) Final draft pusaka dah hantar pada penyelaras, Toqreemaow. Macam-macam feedback aku dapat bila minta kawan-kawan baca. Ada yang postif, ada yang negatif. Aku kerap mengubah cerita. Tapi final draft cuma Toqreemaow je yang tahu. He he he.

3) Bila dah hari Sabtu kena kerja, banyak ativiti mingguan tertangguh. Nak berjalan gerak pagi Sabtu semua kena tunda ke tengahari. tapi tak mengapa lah. Kerja dah seronok. Gaji juga agak lumayan. Alhamdulillah. Tak dapat kaya, dapat selesa sikit dalam sektor kewanganbulanan pun jadilah. Boleh beli kereta dan simpan duit untuk kahwin. Ihiks.

4) Hobi aku pun dah kena selaraskan semula. Hobi download series drama dah kena buat waktu malam hari kerja dan hujung minggu sahaja dengan menggunakan streamyx rumah yang super kura-kura. Rindu pula dekat line internet pejabat lama :( Tapi tak mengapa lah. Banyak yang baik jadi di pejabat baru :)

5) Gaji naik bermakna tanggungjawab pun bertambah. Nak kena bagi emak lebih sikit, nak kena bayar PTPTN (Semalam dah dapat surat suruh bayar bayaran tertunggak :( dah), nak saving banyak, beli buku bacaan yang tak jadi beli sebab duit tak cukup dulu dan yang penting aktiviti berseronok tetap maintain. Oh ya, kali ini Insya-Allah portion untuk makcik aku (bayar zakat) dan derma masjid secara konsisten. Insya-Allah. Semoga niat aku tetap.

Rasanya dah cover semua cerita aku yang hambar dalam 2 minggu kebelakangan ini kot. Tak seronok kan?

Rasanya malam ini nak try tulis entry bagi sedap dan gila sikit la. bagi meriah sikit. Biar orang baca entry aku dan tersenyum. Aku suka tengok orang senyum. Lagi suka kalau yang senyum tu awek. ihik.

Eh, apa aku mengarut ni!

4 comments:

  1. owh keje hari sabtu ea...nmpaknye dah kena kurangkan aktiviti di hujung minggu la...hehehe

    ReplyDelete
  2. smuga tuan hamba dapat hawek yang di cari2 hang aben

    ReplyDelete
  3. Sya : aktiviti berjalan mcm biasa la beb... Jgn ketinggalan...

    Shoq : Insya-Allah, semoga termakbul doa hang... Hehehe

    ReplyDelete
  4. kire zakat gune kalkulator zakat wak.kat web maij ade

    ReplyDelete

Komenlah Aku