Friday, November 05, 2010

PENGALAMAN 2 KALI BANJIR BESAR

2005 dulu, buat kali kedua kali aku singgah di Kedah untuk jangka masa 2 malam. Ini tak termasuk di Langkawi. Itu masa hantar adik aku ke Kuala Nerang. Ngaji dekat Kolej MARA untuk matrikulasi. Pertama kali aku ke Kedah, aku tidur di Hotel Seri Malaysia. Perkara yang buat aku jatuh cinta pertama kali pada Kedah ialah makanan yang murah berbanding di Johor Bahru ini. Terus aku pasang niat nak sambung belajar dekat Kampus Utara.

Allah dengar detik hati aku masa itu. Lalu pada penghujung 2005, aku diterima masuk ke Kampus Utara. Alhamdulillah.

Ok, banjir masa ini memang masya-allah besar. Tak pernah aku dan keluarga mengalami pengalaman ini. Air di sana sini. Dalam rumah, dekat bendang, dalam kedai, atas highway, dalam kereta. Ish, nak masuk belajar masa itu memang dugaan betul. Sampai ada yang patah balik terus tak daftar.

2010. Aku teruja sebab pada tahun ini bukan aku rasa yang konvo tapi adik aku juga yang mana dia juga belajar di Kampus Utara!

Pada mulanya, aku takut juga nak konvo. Takut-takut badi batch banjir datang masa aku konvo. Alhamdulillah. Semuanya lancar dan gembira.

Tapi tidak pada konvo adik aku. Kasihan dia. Gambar konvo dengan baju basah lencun.

Pertama kami keluarga kami ke Kampus Utara, kami merasai banjir besar. Kali terakhir keluar dari Kampus Utara pun merasa banjir besar.

Kampus Utara susah nak lepaskan kami dari sana kot. Nak support kami sambung master ke Kampus Utara? Hehehe.

1 comment:

  1. dugaan bro...tp kali ni banjir lagi besar dr 2005...bezanya tahun ni tak byk hujan berbanding dulu...and kt area uum banjir tak lama...

    ReplyDelete

Komenlah Aku