Thursday, November 11, 2010

PATUT LA U MAKIN GEMOK

Sudah lewat petang, baru 2 wanita auditor pulang ke pejabat dengan mengeluh-ngeluh penat dan banyak kerja. Seorang wanita jambu seorang lagi wanita konon jambu. Mengusung beg plastik dan beg berisi dokumen. Masuk ke pejabat terus buka cerita. Maklum la, seharian di pejabat client menyebabkan mereka terpaksa bermuka plastik. Senyum sampai muka cramp.

"Penatnya i hari ni" Wanita konon jambu bersuara, "Dah la nak kena siapkan hari ini juga." Sambungnya lagi sambil menjeling ke arah jam dinding. Sesekali mengusapkan perut 38" miliknya tanda kelaparan.

"U beli apa?" Ibu Mengandung menyapa dari belakang. Dengan perut yang berbosong-bosong, dia bersusah payah berjalan ke hadapan pejabat.

"Tadi client belanja lunch. We allz makan dekat Secret Recipe." Kata Wanita konon jambu, "I apa lagi, terus la order chocolate indulgence. Tapau. Saja nak kasi manager dia tu bankrup."

Ibu Mengandung menyelak-nyelak plastik. Dengan muka penuh keibuan, dia terus men"sound" Wanita konon jambu.

"Haiya, sudah sebulan u tak makan lunch, hari ini u makan coklat manyak-manyak." Ibu Mengandung masih lagi selak plastik Secret Recipe, "Ini yang buat u makin gemuk!"

Wanita konon jambu terus duduk di mejanya dan humming lagu Inshaallah dengan penuh makna. Ibu Mengandung terus duduk sebelah dan mencolet krim kek keju. Anak dah mengidam la tu.

No comments:

Post a Comment

Komenlah Aku